Opgelost door ABN AMRO: Uitbetalen spaarhypotheek

Micha

Na het beeindigen van mijn spaarhypotheek (25-11-2015) duurd het 6-8 weken voor uitbetalen gespaard bedrag. Inmiddels al een klacht bij ABN ingendien (01-12-2015) maar tot nu toe geen reactie ontvangen.

Graag eerder het gespaarde bedrag uit betalen.

Geachte heer Micha,

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw klacht op dit forum.

Om de zaak inhoudelijk met u te bepreken zou ik graag telefonisch contact met u opnemen. Wil u in een reactie op dit forum aangeven welke dag en tijdstip voor u goed uitkomen?

Alvast dank voor uw reactie.

Dhr. F.M. Pijnenburg
    Beste mijnheer Peijnenburg,
    U kunt mij bellen:
    Vandaag tot 19:00
    Dinsdag 22-12 van 09:00- 10:00 of op deze dag van 12:00-19:00.
    Woensdag 23-11 van 08:00-19:00
    Mijn telefoonnummer is 06-51268498
    Beste heer Micha,

Bedankt voor het telefonische gesprek dat wij gevoerd hebben. Hoewel ik het proces van uitbetaling niet voor u kan versnellen, hoop ik dat u nu beter begrijpt waarom dit weken duurt. De administratieve kant moet goed afgehandeld worden. Ik hoop dat mijn collega van de hypotheekafdeling u meer inzicht heeft kunnen geven in het proces van uitbetaling.

Mocht u toch nog willen overgaan tot het indienen van een officiële klacht, dan kan ik u daarbij helpen. U kunt dan aangeven wanneer u telefonisch bereikbaar bent tijdens kantooruren. Dan bel ik u op. Los van deze klacht wens ik u ook alvast fijne feestdagen toe.

Micha
    Inderdaad telefonisch contact gehad met 2 medewerkers, deze gaven aan dat het zo lang duurt omdat het administratieve gedeelte deze tijd in beslag neemt. Nogmaals het geld staat klaar voor overboeking en dat, dat dan 6-8 weken moet duren is voor mij nog steeds niet duidelijk.
    Beste heer Micha,

Ik kan me voorstellen dat het voor u een simpele opgave lijkt om geld over te boeken. U wilt hier natuurlijk zo snel mogelijk over beschikken. Zoals eerder aangegeven komt er in de praktijk meer bij kijken om dit administratief goed af te wikkelen. Er zijn verschillende stappen en afdelingen die zich hierover buigen.

Meerdere medewerkers hebben dit proces aan u uitgelegd. Jammer dat u zich hier niet in kunt vinden, maar ik kan dit niet voor u veranderen. In mijn vorige bericht heb ik aangegeven dat ik een officiële klacht kan indienen als u dit wilt. Om teleurstellingen te voorkomen wil ik u wel alvast informeren dat het indienen van de klacht het proces van uitbetaling niet kan versnellen.

Ik hoop dat u fijne feestdagen heeft gehad en ik wens u alvast een mooi 2016. Hopelijk heeft u het bedrag snel op uw rekening staan.

Beste mevrouw Salama,
    Bedankt voor u reactie en natuurlijk een fijn 2016.
    Ik begrijp dat er niets op zit dan wachten tot het geld gestort wordt. Ik vind dit wel een verbeter punt voor de ABN om deze tijdrovende handelingen te versnellen.
    Kunt u mij vertellen wanneer het wordt uitgekeerd en hoe hoog het eindbedrag is?
    Beste heer Micha,

Bedankt! U natuurlijk ook de beste wensen.

Ik heb vanochtend uw vragen bij onze hypotheekafdeling voorgelegd en het verzoek gedaan of zij contact met u kunnen opnemen. Van mijn collega heb ik begrepen dat dit is gebeurd en u geïnformeerd bent over het verloop van de uitbetaling. Mocht u tussentijds nog vragen hebben, dan help ik u verder.

Micha
    We zijn ondertussen weer 2 weken verder en er is nog steeds niet duidelijk over hoogte bedrag en wanneer het bedrag uitgekeerd wordt. Ik heb per mail gevraagd om voor 20 januari duidelijk te krijgen.
    Beste heer Micha,

Bedankt voor uw bericht. Ik ben mij er van bewust dat u al langere tijd wacht en uw geduld begint op te raken. Vervelend genoeg is uw aanvraag in december niet automatisch verlopen en is het proces wat later opgestart. Dit is voor u natuurlijk erg rot, want u wilt zo snel mogelijk over uw geld beschikken. Wij hebben hierover telefonisch contact met u gehad en u hier een compensatie voor gegeven. Op dit moment zijn de 15 a 20 werkdagen nog niet verstreken, dus ik wil u toch vragen nog even geduld te hebben. Deze wachtperiode verloopt op 28 januari. Mocht u het bedrag dan nog niet hebben ontvangen, dan zullen wij uiteraard over gaan tot actie. Wij kunnen dit proces niet versnellen helaas, anders had ik dit graag voor u gedaan. Ik begrijp dat u per e-mail uw vragen heeft gesteld aan uw contactpersoon. Ik wil u vragen daar nog even op te wachten. Ik hoor het graag van u als u een reactie heeft gehad op uw e-mail.

Beste mevrouw Salama,
    Het is nu 26 januari en wil graag de status weten betreffende de uitbetaling en wat het uiteindelijke bedrag is wat uitgekeerd wordt.
    De reden dat het vertraagd is ligt niet bij mij maar bij de ABN en verwacht dat het proces dan ook voor de 28e opgelost wordt zodat ik over mijn eigen geld kan beschikken! Alle vertraging baart mij behoorlijk veel zorgen en ga er vanuit dat er niets tussen wal en schip raakt!

Micha de Beer
    Beste heer Micha,

Vanochtend heb ik telefonisch contact gehad met onze hypotheekafdeling. Ik heb begrepen dat u inmiddels benaderd bent, zowel telefonisch als per mail, met een update over de uitbetaling en een antwoord op uw vragen. Klopt dit? Mocht u toch nog vragen of onduidelijkheden hebben over deze informatie, dan hoor ik het graag van u. U hoeft gelukkig niet lang meer te wachten. Voor nu wens ik u een mooie dag.

Mevrouw Salama,
    Het geld is van de week overgemaakt, bedankt voor de medewerking. Toch verbaas ik me over het tijdsbestek wat het nodig heeft.
    Beste heer Micha,

Goed om te lezen dat u uw geld inmiddels heeft ontvangen! Ik had ook liever gezien dat u het bedrag eerder had gekregen. Excuses dat dit niet het geval is geweest. In het telefonische contact wat wij met u hebben gehad, hebben wij uitgelegd wat de reden is geweest van de langere doorlooptijd. Bedankt voor uw terugkoppeling.

Micha
    Het duurde wel even voordat alles afgewerkt was. Uiteindelijk heeft de ABN het goed afgehandeld.

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?