Klacht ABN AMRO: Verhoging tarief producten met 55%.

Ingeborgje.nl

ABN AMRO heeft de tarieven enorm verhoogd. Wij betalen nu €4,- per maand voor twee betaalrekeningen, twee betaalpassen en een creditcard. Met de nieuwe tarieven gaan we per 1 oktober voor dezelfde producten €6,20 per maand betalen. Dit is een verhoging van maar liefst 55%!

Tarieven mogen best stijgen, maar niet 55%. Tariefstijging van maximaal 5% per jaar vind ik acceptabel. Dus pas de tarief verhoging aan naar maximaal €4,41 voor dezelfde producten.

ABN AMRO
    Beste heer/mevrouw,

Begrijpelijk dat het even schrikken is bij een verhoging van de maandelijkse kosten voor uw bankzaken vanaf oktober 2020. Ik geef graag wat meer uitleg.

Op dit moment hebben onze klanten de keuze uit 3 betaalpakketten. Helaas blijkt dat deze betaalpakketten te complex zijn om simpel en snel uit aan de klant uit te leggen. Klanten geven in onderzoeken aan de betaalpakketten ingewikkeld te vinden. Zij kunnen niet gemakkelijk zien welke producten in het pakket zitten en wat zij ervoor moeten betalen.

De prijzen van de 3 betaalpakketten en onderliggende betaalproducten zijn niet transparant en lastig uitlegbaar. Bijvoorbeeld; Als 3 klanten dezelfde betaalproducten hebben maar een ander betaalpakket, dan betalen zij elk een andere prijs voor hun betaalproducten.

Ook speelt het mee dat bij het opheffen van betaalproducten het betaalpakket niet mee verandert. Hierdoor blijven klanten soms in een te duur betaalpakket zitten. Daarnaast wordt niet altijd de juiste prijs getoond bij het aanvragen van een extra product, omdat dit per klantsituatie kan verschillen.

In het nieuwe BasisPakket Betalen zit één betaalrekening, één betaalpas en toegang tot online bankieren. Dit betaalpakket wordt het pakket voor al onze particuliere betaalklanten. Daarnaast kunt u zelf bepalen welke andere betaalproducten nodig en handig zijn in zijn situatie.

Dat de tarieven los van het nieuwe BasisPakket ook stijgen heeft verschillende redenen.
    Zo zijn we als bank verplicht om te voldoen aan verscherpte wet- en regelgeving ten aanzien van de wwft (wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme). Denk hierbij aan het bestrijden van financiële criminaliteit.
    Daarnaast brengen onze diensten veel beheersmatige kosten met zich mee en investeren we ondertussen in het ontwikkelen van nieuwe, veilige en betere betaalproducten en -diensten.
    Al deze mogelijkheden brengen kosten met zich mee waarvan een deel via de maandbijdrage aan de klant wordt doorberekend.

U geeft aan dat uw maandbijdrage met 180% omhoog zal gaan. Ik raad u daarom aan om na te gaan of al uw huidige producten en diensten nog relevant zijn. Wellicht kunnen er aanpassingen worden gedaan waardoor ook met de nieuwe tarieven de kosten minder hard stijgen. Als u dit met één van onze adviseurs wilt bespreken, kan dat telefonisch via 088 - 226 26 34.

Gabie
    ABN AMRO Webcare

Ingeborgje.nl
Geen oplossing, enkel loze excuses maar geen actie

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?