Opgelost door ABN AMRO: verkeerde iban gebruikt bij overboeking

GJ

Ik heb per abuis een verkeerde IBAN nummer ingetoetst bij een overboeking.
Het gaat om een bedrag van €500,-
Dezelfde dag kom ik erachter dat ik het verkeerde IBAN hebt gebruikt en neem contact op met de bank om de opdracht in te trekken. Dit kan helaas niet meer.
Ik vind dit wel heel erg jammer aangezien ik een overboeking maak van de ABN AMRO naar de ING Bank. Het geld is op het moment dat ik heb gebeld van mijn rekening afgeschreven maar nog niet op de rekening van de begunstigde.
Toch moet ik wachten totdat de persoon die mijn geld krijgt het geld zelf terug gaat storten. Ik heb per abuis een fout gemaakt die ik gelijk probeer recht te zetten en toch wordt ik overgelaten aan de wil van iemand die ik niet eens ken. Nu moet ik minsten 3 weken wachten. Ik kan het geld echt niet missen dat is mijn grootste zorg want nu sta ik onnodig rood omdat ik nog een keer €500,- moest storten naar de juiste persoon.

De bank dient de opdracht te annuleren vooral aangezien het geld nog niet is aangekomen bij de verkeerde persoon.

ABN AMRO
    Beste mevrouw Josefina,Wat een onhandige situatie dat er geld is overgemaakt naar een verkeerd IBAN rekeningnummer. Ik kan me goed voorstellen dat dit zorgt voor vragen en irritatie en u hier zo snel mogelijk een oplossing voor wilt zien.Wanneer u geld overmaakt, er voldoende saldo aanwezig is, en u deze overboeking bevestigt met uw e-dentifier, dan wordt het geld direct van uw rekening afgeschreven. Wij kunnen de overboeking dan ook niet meer tegenhouden bij een verkeerd ingevuld IBAN rekeningnummer. De overboeking wordt namelijk direct aangeboden bij de betalingsverwerker, die deze binnen 1-2 werkdagen verwerkt. U geeft aan dat er al een verzoek gestart is richting de begunstigde om het geld terug over te maken. Wanneer hier geen gehoor aan wordt gegeven dan kunnen wij in samenwerking met ING de gegevens van deze begunstigde opvragen. Deze gegevens delen wij vervolgens met u, zodat u aangifte kunt doen bij de politie.Ik hoop dat u snel een reactie ontvangt en u weer over dit geld kan beschikken. Wanneer u nog vragen of opmerkingen heeft dan hoor ik dit graag.Met vriendelijke groet,
    Webcare ABN AMRO
    E. Janssen
    GJ
    Rest mij niets anders dan in afwachting te blijven. Ik vind dat er een andere oplossing moet komen dan dat ik van de goodwill afhankelijk ben van de ontvanger van mijn geld. Het is wel de helft van mijn inkomen ongeveer waar ik over praat. Voor mij heeft dit wel grote gevolgen. Nu kan deze persoon het geld gewoon houden. Aangifte doen is geen oplossing. Zelfs bij de politie is een portemonnee met geld niet meer te vinden was laatst in het nieuws.
    ABN AMRO
    Beste mevrouw Josefina,Ik snap dat u graag een andere oplossing ziet voor deze situatie. Wanneer u een overboeking heeft bevestigd, is het niet mogelijk om deze terug te draaien.Dit zou namelijk de fraudegevoeligheid in de hand werken. Bijvoorbeeld bij een aangekocht product online, waarbij later het geld alsnog wordt teruggeboekt. Wel raad ik u aan aangifte te doen op het moment dat u het geld niet terug ontvangt. Er is in deze situatie namelijk geen sprake van opzet zoals bij oplichting.Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    E. Janssen
    GJ
    Ik wacht nu op de 20 dagen.

GJ

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?