Klacht ABN AMRO: Verkeerde overboeking

Sam

Verkeerde overboeking
Ik Heb naar een verkeerd rekeningnummer geld overgemaakt voor iemand die ik niet ken en hij reageerde niet op mij.
Ik heb meerdere keren met ABNAMRO contact te nemen maar ze hebben mij nog bozer gemaakt.. ik heb wel een fout gemaakt tijdens de overmaken en dat gebeuren bij iedereen en die persoon die op de telefoon krijg blijft alleen maar te herhalen dat ik moet meer opletten het is jou fout ik kan niks voor jou doen ...ik vind het helemaal niet leuk .. ik ben mijn geld kwijt en ik zoek een oplossing..
Ik hoop dat u mij kunt helpen

Oplossing vinden :mijn geld terug boeken.

ABN AMRO
    Beste Sam,

Uit je bericht begrijp ik dat je een foutieve overboeking hebt gedaan. Graag geef ik je wat meer uitleg.

Wij hebben veel maatregelen genomen om foutieve overboekingen te voorkomen. Als je een typefout maakt in een IBAN dan kom je vrijwel nooit op een geldig rekeningnummer uit. Daarnaast krijg je een melding als de naam die je hebt opgegeven niet overeenkomt met het rekeningnummer. Wij kunnen het geld nooit terugboeken.

In de printscreen die je hebt meegestuurd zie ik dat het gaat om de aankoop van kaartjes voor een pretpark. Ik heb daardoor het vermoeden dat je bent opgelicht bij een aankoop die je online hebt gedaan. Klopt dat? In dat geval raad ik aan om aangifte bij de politie te doen. Op https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html lees je hier meer over.

Mocht ik het fout hebben en gaat het niet op internetoplichting? Laat het dan weten.

Rick
    ABN AMRO Webcare
    Sam
    Beste mijnheer,
    Bedankt voor u reactie, maar ik heb geen fout met typen gemaakt.. ik heb 2 dingen apart gezien van apart verkopers die hebben hun bankrekening nummer aan mij gestuurd om het bedrag over te maken.. ik heb besloten om van de tweede verkoper de kaartjes te kopen..ik kon zelf niet betalen dus ik heb de bankrekening gekopieerd en naar mijn partner verstuurd om het bedrag over te maken en hier in plaats van BR van de tweede verkoper te coppieren heb ik de BK van de eerste verkoper naar mijn partner gestuurd.. dus het gaat niet om een foutieve typen maat verkeerd overmaken!!!
    ABN AMRO
    Beste Sam,

Fijn dat je de situatie verder hebt uitgelegd. Snap dat dit erg zuur is nu je het geld hebt overgemaakt naar de persoon van wie je de kaartjes juist niet gekocht hebt.

Ik zie dat je gistermiddag telefonisch contact met ons hebt gehad. De medewerker heeft toen ook een "navraag" ingediend met het verzoek te bemiddelen bij de terugboeking. Dit betekent dat wij de ontvanger aanschrijven en vragen het geld terug te boeken. Het is nu wachten wat hieruit komt. Het kan namelijk zijn dat we hierop geen reactie krijgen. Uiteraard krijg je vanuit de verantwoordelijke afdeling terugkoppeling.

Elvira
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?