Klacht ABN AMRO: Verstrekken van hoog risico lening, inroepen 6 jaar na vonnis, 8 jaar na vonnis verkopen aan derden.

Graher

2016. ABN verwijst ons naar de koper van de lening!
In de aanvraag geven we aan dat onze maandlasten € 8.500,- pm zijn, dat we geen toereikende inkomsten hebben en dat we naar buitenland gaan verhuizen. ABN verstrekt hoog risico lening van € 21.000,-. Begin 2007 geven we de ABN ons buitenlandse adres. ABN gebruikt dit voor onze rekeningafschriften (kopie beschikbaar). Mei 2007 stap de ABN naar de rechter en er wordt een vonnis uitgesproken; betalen. We zijn niet door de ABN op de hoogte gebracht van het vonnis. De ABN wacht ruim 6 jaar (2013) (Schadebeperkingsplicht) om het vonnis uit te voeren en gebruikt zakelijk e-mail adres (incl belastende financiele info) ipv huis of bekend persoonlijk e-mailadres (wet beschermingpersoonsgegevens). Nadat we onze ontoereikende financiële situatie hebben doorgegeven verkoopt de ABN (Schadebeperkingsplicht), in 2015, de lening aan LIndorff zonder ons te informeren. Lindorff eist € 55.000,-. (Schadebeperkingsplicht)

Het eerste wat we verzoeken is een onderzoek naar de gang van zaken en een uitleg over waarom ons buitenlandse adres niet is gebruikt, waarom we niet op de hoogte zijn gebracht van het vonnis, waarom er 6 jaar gewacht is met het vorderen ondanks het feit dat ons adres bekend was. Ook wil weten waarom een zakelijk e-mailadres is gebruikt en belastende financiële informatie op de server van de werkgever is komen te staan. Verder wil we weten waarom de ABN het noodzakelijk vond / vindt om niet te voldoende aan haar wettelijk schadebeperkingsplicht (3x) en aan de wet persoonsgegevens.

Wij willen van het contract af.

ABN AMRO
    Beste heer, mevrouw,

Ik vind het jammer dat er al langere tijd verschillende zaken spelen waar u ontevreden over bent en u dit niet naar uw tevredenheid is opgelost.

Als u het niet eens bent met eerdere uitkomsten van ABN AMRO, kunt u zich wenden tot KiFID. Via dit forum kunnen we uw klacht daarom niet opnieuw in behandeling nemen.

Wie weet kan uw klacht via die weg alsnog goed worden afgerond.

ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen

Graher
    Na meerdere pogingen om op een constructieve manier met de ABN te communiceren blijft de ABN weigeren om inhoudelijke in te gaan op haar acties tussen 2007 en 2014/2015. Ze blijft zich verschuilen achter Lindorff de organisatie die het contract, zeer waarschijnlijk met zeer hoge korting heeft overgenomen. De ABN laat mij hierdoor geen keus anders dan de Kifid in te schakelen. De klacht is door de Kifid geaccepteerd en in behandeling genomen.
    ABN AMRO
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Heel veel succes met de verdere afhandeling van uw klacht via Kifid.

Dhr. E. van der Struijk
    ABN AMRO Webcare
    Graher
    Zoals gewoonlijk weigert de ABN inhoudelijk in te gaan op zaken die vragen om een uitleg, een uitleg die een negatieve uitkomst kan hebben voor de ABN. Ik begin er aan gewend te raken. Helaas

Graher

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?