Klacht ABN AMRO: Waar is het geld van onze dochter en wanneer krijgt zijhet teruggestort

Schaapje

Mijn klacht is:

Wij zijn al jaren klant bij ABN, zo ook onze dochter. Sinds zij zelfstandig is heeft zij bij ABN haar betaal-en spaarrekening.
Een tijdje geleden was van het ene op het andere moment haar spaargeld verdwenen. Na vele malen gebeld te hebben en duizend keer excuus te hebben gekregen werd zij toch steeds afgewimpeld met de boodschap dat het onderzocht werd en een en ander tijd kost.
Hoe kan het toch zijn dat je spaargeld ineens van je rekening afgehaald wordt terwijl er geen opdracht voor is gegeven en geen enkele aanleiding voor is. Als antwoord krijg je dat ze ook bij ABN niet weten waar het geld is en waarom dit gebeurd is. Na weken kreeg zij pas haar gespaarde geld terug gestort. Waar het geweest is weet niemand maar wij vinden dit een grote fout. Geld eraf halen kan wel maar een verklaring van waar het gebleven is duurt weken.
Onze dochter was hier erg boos over en besloot op zoek te gaan naar een voor haar geschikte bank. Na veel gesprekken te hebben gevoerd met de nieuwe bank en de ABN werden er afspraken gemaakt.
Onze dochter zou de overstap maken middels de zo goed geregelde overstapservice.
Prima zou je denken. Wat gebeurt er: Haar spaargeld is weer verdwenen. Dit gebeurt je geen twee keer zou je denken maar onze dochter overkomt het dus toch voor de tweede keer.
Dit verzin je niet en dit kan ook niet.
Woest is zij en ook wij als ouders hebben er geen goed woord voor over.
Dit duurt nu al weken en nog steeds heeft ze haar geld niet terug gestort gekregen.
Ze wordt zelfs als zij belt niet meer op een correcte manier te woord gestaan.
Hoe dit voelt voor ons als klant?
Zij voelt zich gebruikt en ook wij voelen ons gebruikt en zijn zeer boos.
Het zijn dikverdiende gespaarde centen door hard werken en ABN doet er maar wat mee. De klant is bij jullie echt geen koning.
Wij zijn het vertrouwen in ABN helemaal kwijt en zullen ook onze bankzaken gaan voortzetten op een andere plaats.
Van de overstapservice zullen we geen gebruik maken omdat we dat helemaal niet meer vertrouwen.

Voor ons geen ABN meer in de toekomst.
We zullen hem ook niemand adviseren.

In ieder geval uitzoeken hoedt kan gebeuren en waarom het zolang moet duren voordat spaargeld terug is bij de rechtmatige eigenaar.

ABN AMRO
    Beste heer/mevrouw,

Ik kan me voorstellen dat het weinig vertrouwen wekt als dit soort dingen gebeuren. Het is dan ook belangrijk dat dit goed wordt uitgezocht.

Het betreft hier de rekening van jullie dochter dus kunnen we dit alleen bespreken met de rekeninghouder zelf. Is er een mogelijkheid dat we in contact komen met jullie dochter? Graag ontvangen we dan gegevens wanneer en op welk telefoonnummer we haar kunnen bereiken.

ABN AMRO Webcare
    Gabie
    Schaapje
    Onze dochter is nu op vakantie. Ze komt 9 augustus thuis.
    En dat het jammer is dat het zo moet gaan vind ik een lauwe reactie. Het mag helemaal niet gebeuren en nogmaals gezegd het is de tweede keer.
    Dat maakt je niet gewoon boos maar woest.
    ABN AMRO
    Beste heer/mevrouw,

Logisch dat je hier boos van wordt. Zoals aangegeven willen wij graag goed uitzoeken wat er aan de hand is en dit snel oplossen. Hiervoor hebben wij contact nodig met jullie dochter. Zij kan, als ze terug is van vakantie, telefonisch contact met ons opnemen via 010-241 17 20. Mochten jullie het prettig vinden dat wij contact opnemen dan ontvangen wij graag contactgegevens van jullie dochter.

Rick
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?