Klacht ABN AMRO: weigering autoverzekering ongegrond en juridisch onjuist

Son1956

Op 16 december heb ik online een autoverzekering aangevraagd. Dezelfde dag kreeg ik een bevestiging van de acceptatie. op 22 december kreeg ik per brief een afwijzing zonder motivatie. Ik heb schriftelijk op ABN AMRO gereageerd op deze afwijzing en tevens gevraagd deze te motiveren. Tot op heden is er geen reactie van ABN AMRO

De verzekering in standhouden, zo niet met een duidelijke schriftelijke motivatie waarom niet

Beste Son1956,

Wat een vervelende situatie. Goed dat u dit hier aangeeft.
    Ik heb na het lezen van uw klacht direct contact opgenomen met onze acceptatie afdeling. Zij hebben mij toegezegd om morgen, woensdag 13 januari, telefonisch contact met u op te nemen om uw klacht en aanvraag te bespreken.

Ik verneem na dit gesprek graag van u hoe u dit gesprek ervaren heeft.
    Voor nu wens ik u alvast een mooie avond toe.

ABN AMRO IS GEEN INTEGERE ORGANSATIE
    Hallo iedereen. Laat ik het e.e.a. even verduidelijken. ABN AMRO is meteen gekomen met een reactie op mijn klacht. Laat u niet misleiden. Dit doen ze om zich van hun beste kant te laten zien omdat ik nu in de publiciteit ben gekomen. Waarom doe ik dat nu pas? Omdat er altijd mensen zullen zijn die het gedrag van ABN AMRO zullen willen verklaren. Ik kom nu pas in de publiciteit zodat niemand kan zeggen dat ik ABN AMRO niet genoeg tijd heb gegeven. Ik wil vooralsnog opmerken dat alles wat ik hier neerzet, keihard kan bewijzen. Ik zal, als dat wordt toegestaan, een mobielnummer hier zetten. U kunt mij desgewenst vragen om de telefoongesprekken die opgenomen zijn. Hier hoort u de personen met naam en toenaam en wat er is gezegd.

De directie van ABN AMRO heeft mijn eerste brief aan de directie al ver voor 29 december 2020 ontvangen. Tot vandaag 13 januari 2021 heb ik zelfs geen bevestiging van ontvangst ontvangen, niets. Natuurlijk hoeft een organisatie bepaalde handelingen niet te doen, maar hoe netjes staat het niet om het wel even te laten weten. Althans m.i. doet een zichzelf respecterende organisatie dat wel.

Als u naar de site van Verbond van Verzekeraars gaat, kunt u daar lezen waar de verzekeraars beweren dat ze voor staan. Een verbond dat getekend is. Daar staat o.a. de gedragscode verzekeraars. Hier wordt dit gedrag met de voeten getreden, je vindt met het gedrag van ABN AMRO hier niets van terug en als je dan contact neemt met dit Verbond van Verzekeraars kom je er achter dat wat er staat allemaal gebakken lucht is. Het verbond is GEEN toezichthouder maar als een lid van dat verbond zich zo onethisch gedraagt, wil je daar toch wel het e.e.a. van weten, lijkt mij. Als ABN AMRO terecht de autoverzekering weigert waarom komen ze dan niet gewoon met een shriftelijke verklaring, een eerlijke motivatie, dat wat de gedragscode voorschrijft. De eerste recatie ontving ik 22 december 2020, een brief waarin wordt medegedeeld dat de verzekering is geweigerd. Ze praten hier op deze site over een aanvraag maar de aanvraag is online geweest en geaccepteerd, schriftelijk en onvoorwaardelijk. Ik ben op GENERLEI wijze gewezen op een VOORLOPIGE acceptatie. DAARNA komt dus de brief met de mededeling dat IK teveel heb geclaimd en dat daarom de verzekering achteraf wordt geweigerd.

Ik kom met het vervolg hierop.
    Son1956
    Daarop bel ik naar ABN AMRO en vertel ze, met het bewijs dat ik meteen opstuur, dat ik 23 jaar schadevrij rij. NO CLAIM. Dan wordt gezegd dat het mijn vrouw is. Ik vertel ze dat ook dat niet klopt. Zij heeft nog nooit geclaimd. Ik zeg erbij dat zij wel schade heeft gehad, veroorzaakt door een ander, en dat dat detail wel door de verzekeraar bij de databank opgevraagd kan worden. Dus wat is de werkelijke reden van de weigering die ABN AMRO weigert te motiveren, hoewel zij heel goed weten wat voor ellende dat geeft aan de verzekeringnemer. Ook mijn adres is niet aangemerkt als risicogebied. Hoe dan ook. Als de weigering gegrond is, hoeft ABN AMRO geen enkele vrees te hebben dat schriftelijk te motiveren, wat zij wel verplicht zijn te doen volgens het Verbond van Verzekeraars. Maar dat doen ze niet met de mededeling dat dat hun beleid is en het Verbond van Verzekeraars geeft ze ook nog gelijk. Lees maar op de site waar het Verbond van verzekeraars voor staat. Nogmaals gebakken lucht.

ABN AMRO heeft mij al meer dan eens beloofd mij te bellen om hierover te praten. Dat hebben ze nooit gedaan. Hoewel ik ABN AMRO expliciet heb laten weten dat ik op advies van mijn advocaat alleen schriftelijk te communiceren, heb ik ze op 7 januari jl. op hun verzoek, wel de gelegenheid gegeven voor een telefonisch gesprek. ik heb vruchteloos daarop gewacht, heb toen zelf gebeld en kreeg de belofte, hun woord, dat ik die dag op een door hen opgegeven tijd terug gebeld zou worden. U voelt het al aankomen. Geen telefoontje, niets, naderhand ook geen excuus of uitleg, tot vandaag 13 januari 2021. Heb ik mij dan niet van mijn beste kant getoond dat ik absoluut meewerk? ABN AMRO hoeft dus niet met excuses te komen dat ik ze niet te woord wil staan, want dat zullen ze zeggen. Nou, klopt. Ik zal geen telefonisch gesprek meer met ze voeren. Die kans hebben ze zelf voorbij laten gaan. TWEE(2) keer. Ik weet wel wat deze organisatie bezig is te doen. Maar ik heb geduld en maak mij klaar voor een rechtzaak. En dan kom ik helemaal in de publiciteit. Niet alleen voor mij maar voor een ieder die na mij komt. Dit gedrag is volstrekt af te keuren. Een verzekeraar weet in wat voor ellende de verzekeringnemer terecht komt en zou dit te allen tijde willen voorkomen, tenminste als hetgeen in het vebond staat ook werkelijk hun beleid, hun intentie is, als dat is waar ze in alle eerlijkheid voor staan.

Mijn telefoonnummer is 0637717662. U kunt mij appen, ik stuur ik u de gevoerde gesprekken
    Beste Son1956,

Het is evident dat er in de communicatie naar u toe en specifiek ten aanzien van uw klacht fouten zijn gemaakt.
    Om uw klacht en de dekking van de verzekering te bespreken en hopelijk tot een oplossing te komen, heb ik mijn collega’s gevraagd u vandaag te bellen op zowel het nummer dat u heeft doorgegeven bij de registratie van uw klacht als het nummer dat u in uw laatste bericht openbaar door heeft gegeven. Helaas kregen zij geen gehoor bij deze pogingen.
    Ook is er na de eerste poging om u telefonisch te bereiken een e-mail gestuurd met een korte toelichting op de aanvankelijke afwijzing en een uitnodiging om telefonisch in contact te komen.
    Als u er nog prijs op stelt dat mijn collega’s u hiervoor bellen, dan wil ik u vragen om aan te geven wanneer u dit zou schikken.

U geeft in uw laatste bericht ook aan dat wij kunnen appen. Vanwege de restricties die Whatsapp hanteert voor het zakelijk gebruik van Whatsapp kunnen wij u helaas niet proactief een bericht via dit medium sturen.

Ik hoop dat u mijn collega’s nog te woord wilt staan. Bent u dat stadium inmiddels voorbij, dan vraag ik hen de klacht te sluiten. U kunt in dat geval uw klacht aan het Kifid richten, zodat zij dit op een onafhankelijke manier kunnen beoordelen.

Son1956
    ABN AMRO blijft liegen. Er is helemaal geen email gestuurd. Controleer mijn mail nog eens, ik heb jullie vaak genoeg gemaild. Telefonisch spreek ik absoluut niet meer af. Jullie bellen en gaan er van uit dat ik 24 uur 7 dagen in de week paraat sta om jullie te spreken?? Nogmaals. Jullie hebben twee keer beloofd te bellen, ik heb toen naar jullie gebeld omdat jullie telefoontje uitbleef en nu komen jullie hier schijnheilig doen alsof ik de intransigente persoon ben. Nee. Zie hoe snel jullie nu reageren. Ik wacht sinds 27 december 2020 op een reactie die al die tijd uitgebleven is. Hou hiermee op. Ik zal niet wederom reageren op jullie via klachtenkompas. Een goed verstaander heeft een half woord nodig. Blijven jullie met deze misselijkmakende schijnheiligheid doorgaan zal ik de brief waarin jullie mij vragen om een telefonisch onderhoud en de mail waarop ik vervolgens reageer allemaal publiekelijk maken op deze site. Laat de mail die jullie zogenaamd hebben verzonden dan zien. Blijf toch niet liegen en houd op met dit infantiel gedrag. Evident dat er fouten zijn gemaakt in de communicatie? Welke communicatie. Dat is nou juist het probleem. Jullie weigeren te communiceren en doen hier alsof het aan mij ligt. Laat de mail zien. Kan heel makkelijk. Gewoon even knippen en plakken. Doe dat. Mijn klacht ligt al bij KIFID. Deze organisatie houdt zich gewoon aan de regels en dat is dat jullie een bepaalde tijd hebben om te reageren. Ik laat het nog eens publiekelijk weten. Telefonisch onderhoud is uitgesloten en daar zij n jullie zelf de oorzaak van. Niet ik maar jullie laten afweten tot twee(2) keer toe. Ik heb al laten weten dat ik bejaarde mensen help en zeker nu met de problemen waar wij allen me te maken hebben. Ik kies voor deze mensen en besteed mij n tijd aan hun. Jullie hebben je kans gehad en verspeeld tot twee keer toe en zelfs niets laten horen waarom jullie niet gebeld hebben en nog wel dat dit telefoon gesprek jullie verzoek verzoek is waar ik gehoor aan heb gegeven. Ja, twee keer. Ik zie jullie bij de rechtszaak.

Tot die tijd, blijf wel.
    Beste Son1956,

In deze e-mail geven wij aan wij te streng zijn geweest door de aanvraag voor de verzekering direct af te wijzen en dat wij hiervoor direct met u in contact hadden moeten komen om de aanvraag te bespreken. Ook ligt mijn collega hierin toe wat de reden is dat u niet eerder op het afgesproken tijdstip gebeld bent.

Ik begrijp u verder geen prijs stelt op reacties van ons op deze site. Dit zal dan ook de laatste reactie van mijn kant zijn.
    Indien u nog contact wilt opnemen met onze acceptatie afdeling, dan kunt u hiervoor bellen met 038–4967082 of u kunt een e-mail aan mijn collega’s sturen via acceptatie@abnamroverzekeringen.nl

Rob,
    Het wordt mij moeilijk gemaakt om beleefd te blijven. Ik heb de email niet ontvangen. Ook niet in mijn spam. Gaan jullie mij of het internetsysteem ook daarvan de schuld geven?? Hoe makkelijk is het niet om de mail nog eens te sturen. De rechter zal ongetwijfeld de vraag stellen. En we hoeven dit allemaal niet op deze site te bespreken. Kan ook gewoon via de email. jullie pogingen om mij verwijten te maken dat ik degen ben die niet meewerkt om tot een oplossing te komen zal echt niet lukken.
    Son1956
    Bovendien Rob, Zijn er diverse manieren om te communiceren. Wanneer een respectabel, integer iemand de juiste intentie heeft zijn fout, want jullie geven toe dat er dingen mis zijn gegaan bij de communicatie, wederom wordt er hier niets bij naam genoemd, dan probeer je dat op een andere manier. jullie willen gewoon jullie zin doordrukken om eerst telefonisch met mij te praten. Als ik zeg dat ik dat vertrouwen niet heb om de reden dat jullie beloofd hebben tot twee keer toe dit telefonisch te willen doen en dan laten afweten waarop ik vervolgens het initiatief neem om zelf naar jullie te bellen waarop wederom weer een afspraak wordt gemaakt door jullie met datum en tijd en vervolgens wederom niet bellen, zal geen enkele rechter jullie in het gelijk stellen. Durven jullie dat aan? zet wat jullie willen doen op schrift zoals als de gedragscode Verbond van Verzekeraars dat voorschrijft. Sterker nog dat hadden jullie allang moeten doen. Rob, voor zover dat onbekend is bij jullie, dat kan via de mail of brief. Dan kunnen jullie blijven liegen dat een mail is verstuurd, maar hoelang is dat vol te houden. Jullie hebben de mail toch of niet. Stuur die dan nog eens of een andere met dezelfde strekking. Sterker nog ik doe jullie nu een mail toekomen via dit adres: acceptatie@abnamroverzekeringen.nl dan kunnen jullie via deze mail reageren middels beantwoorden en de, volgens jullie, eerder verzonden mail waar je over praat, een citaat volgt nu: "De mail vanuit onze acceptatie afdeling is gisterochtend, 13 januari, om 10:24 uur verstuurd naar het e-mail adres dat van u bij ons bekend is. Wellicht is deze in uw spambox belandt.

In deze e-mail geven wij aan wij te streng zijn geweest door de aanvraag voor de verzekering direct af te wijzen en dat wij hiervoor direct met u in contact hadden moeten komen om de aanvraag te bespreken. Ook ligt mijn collega hierin toe wat de reden is dat u niet eerder op het afgesproken tijdstip gebeld bent". Einde citaat dan kan niets mis gaan he. Dat gebeurt nu.
    Beste Son1956,

Ik heb direct na het lezen van uw bericht contact opgenomen met onze acceptatieafdeling. Zij pakken uw e-mail erbij en zullen als reactie hierop de e-mail toesturen waaraan ik refereer in mijn vorige bericht.

ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?