Klacht ABN AMRO: Wijziging rentepercentage hypotheek

Klachtnummer
# 15387
Gebruiker
Remo Varkevisser
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Brief d.d. 13-09-2012 ontvangen over verhoging rentepercentage hypotheek.
Dag later brief d.d. 19-09-2012 ontvangen: wijziging rentepercentage hypotheek, n.a.v. onze acceptatie van voorstel ABN Amro i.v.m. aflopen rentevaste periode.
Kantoor Vianen verwijst naar algemeen telefoonnummer, daar doorverwezen naar loket personeelsmutaties (oud-fortis personeelshypotheek). 24-09-2012 mail naar loket met vraag of zij ons willen uitleggen wat er aan de hand is. Wij hebben nooit een voorstel voor rentewijziging ontvangen of geaccepteerd. Rentevaste periode loopt tot 01-01-2017. Geen reactie op mail per 01-10-2012 wel het hogere rentebedrag van rekening geïncasseerd. Begin oktober herinnering gestuurd. Kopie van mailtje van personeelsmutaties aan andere afdeling ontvangen met verzoek aan hen om e.e.a. in behandeling te nemen. Verder geen reactie ontvangen. Begin november nog maar eens naar beide mailadressen een mailtje gestuurd ter herinnering. Alleen kopiemailtje ontvangen van Personeelsmutaties waarin zij andere afdeling verzoeken te reageren. Inmiddels is per 01-11-2012 wederom het hogere bedrag geïncasseerd. Wanneer krijgen wij nu eens antwoord op onze vraag waarom het rentepercentage ineens is gewijzigd, terwijl er helemaal niets aan de hypotheek is gewijzigd. Incasseren lukt wel op korte termijn, maar een vraag beantwoorden ho maar. Waar moeten wij onze vraag neerleggen om antwoord te krijgen????

Gewenste oplossing

Graag antwoord op onze vragen: waarom is het rentepercentage gewijzigd, waarom krijgen wij nietszeggende standaardbrieven dat wij met een voorstel akkoord zijn gegaan, terwijl wij nooit een voorstel ontvangen hebben. Waarom kunnen ze wel snel incasseren, maar niet op onze brieven reageren?????? Meer concreet: draai de verhoogde incasso terug, geef ons eerst eens antwoord op onze vragen waarom het rentepercentage wordt verhoogd.

2 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Geachte heer Varkevisser,Vervelend om te lezen dat u tot op heden geen reactie hebt ontvangen op uw eerdere vragen. Onze excuses hiervoor. Ik heb uw klacht kenbaar gemaakt bij de afdeling die over deze kwestie gaat. Deze nemen uw klacht in behandeling en gaan contact met u opnemen per brief of eventueel telefonisch. In de brief die u ontvangt staan ook de contact gegevens van de betreffende afdeling zodat u bij verdere vragen direct contact kunt opnemen met de persoon die uw klacht in behandeling heeft. Om deze reden hebben wij u klacht op Klachtenkompas op ‘afgehandeld’ gezet.Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Gijs Musters
  2. Auteur
    Remo Varkevisser
    Datum
    Dit is toch geen klacht afhandelen? We wachten al weken op antwoord van de afdeling maar horen niets en zien ook geen bedrag terug. Wel weer zo'n standaardzin dat jullie het vervelend vinden. We hebben nog een doos vol staan met excuses en de bloemen kennen we ook al. Waarvan? Van jullie andere hypotheekblunder van de Pioniersweg 39 in Dronten. Als jullie nu werkelijk eens iets goed willen doen moeten jullie die hypotheek ook eens registeren zoals het hoort. Wordt volgende klacht!

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen