Opgelost door ABN AMRO: Zakelijk producten

Suusje83

Ik had een zakelijke lening bij ABN AMRO en helaas door omstandigheden ging het heel slecht met mijn bedrijf en moest mijn activiteiten opheffen. Ik heb me toen bij de Kvk uitgeschreven. Kort daarna kreeg ik een brief van ABN AMRO over mijn uitschrijving en en ik moest binnen 40 dagen de lening van € 15.000,- in keer terug betalen omdat deze niet meer aan de voorwaarden zou voldoen ( kortom geen zaak of Kvk registratie geen zakelijk rekening). Op zich hebben ze wel gelijk, ik heb met ze afgesproken de lening binnen 2 jaren af te lossen € 760,- per maand. Zij zijn akkoord gegaan, er was dus debiteuren beheer op de rekening ik had geen directe toegang met mijn zakelijke pas tot internetbankieren dus geen inzagen over mijn betalingen ook had ik geen toegang tot telefoondiensten ( alles was geblokkeerd). Wel kon ik via mijn privé rekening ook via hen zien dat ze maandelijks geld ontvangen en kosten voor overige producten bij mij in rekening brengen wat ik raar vond.

ABN AMRO geeft niet thuis, zij vinden dat ik de kosten van de producten o.a. Toegang tot internetbankieren, iDeal abonnement gewoon moet blijven betalen omdat zij vinden dat het een pakket is. Ik heb toen geen werk van gemaakt omdat zij zeggen als ik niet betaal dat zij mij bij de BKR zullen aanmelden. Het laatste wil je dat natuurlijk niet. De 2 jaren zijn voorbij, eind maart heb ik mijn laatste termijn betaalt en in plaats van mij aan te schrijven om het rekening op te heffen aangezien het niet meer voldoet aan de eisen en wat doet ABN AMRO? Niks! Ik heb ze zelf moeten bellen om te verzoeken het rekeningnummer op te heffen, eerst moest ik via het kantoor. Eenmaal daar aangekomen krijg ik te horen dat het per 17 april niet meer mogelijk is en vervolgens konden ze die rekening niet opheffen omdat iDeal abonnent ( die ook via ABN AMRO afdeling ) zit nog actief zou zijn en daarom eerst dat opzeggen en dan pas het rekeningnummer opheffen. Zij hebben niet gereageerd op mijn klacht.

Suusje83
    Inmiddels heb ik een bevestiging ontvangen dat iDeal opgeheven is. Dus ik dacht mooi nu kan eindelijk het rekening opgeheven worden! Maar helaas was het geluk voor een korte duur, ik belde ABN AMRO om te vragen wanneer ze het zouden opheffen ik kreeg te horen dat ik weer in het min staat en dat ik het eerst moest aanvullen. Het rekening stond op €0,- zei ik. Ja maar mevrouw er is weer € 24,- voor product kosten in rekening gebracht. Schandalig hoe ze met klanten omgaan!
    Suusje83
    Als het het niet erg genoeg is wordt mijn spaarrente van € 16,- die ik goed kan gebruiken verrekend met het bedrag waardoor ik nog €9,58 alsnog moet betalen en dan wordt het opgeheven. En als ik dat niet doe dan heb ik nog steeds een zakelijke rekening bij ABN AMRO zonder een zaak te hebben. Ongelooflijk!
    ABN AMRO
    Geachte mevrouw Arthur,Vervelend dat de rekening nog niet is opgeheven. Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, maar ik heb u niet kunnen bereiken op het opgegeven telefoonnummer. Kunt u aangeven wanneer en hoe laat wij u vanaf maandag kunnen bellen naar aanleiding van uw klacht?Met vriendelijke groet,
    Mw. L. Verbruggen
    Beste mevrouw Verbruggen,
    Ik ben nu ook telefonisch bereikbaar en anders maandag na 17:00 uur. Graag wil ik melden dat het hier niet alleen over een rekeningnummer opheffen. Voor 2 jaren is mijn rekening geblokkeerd voor al jullie diensten maar ik moest wel voor de betalen. Vervolgens is alles achter de rug en dan krijg ik een brief van jullie waarin staat dat ik weer gebruik van jullie mag maken terwijl jullie al lang weten dat ik geen bedrijf meer heb?
    ABN AMRO
    Geachte mevrouw Arthur,Bedankt voor uw reactie. Ik zorg dat u vandaag na 17.00 gebeld wordt om uw klacht te bespreken.Met vriendelijke groet,
    Mw. L. Verbruggen
    Suusje83
    Ik ben gisteren na 17:00 uur gebeld door mevrouw Verbruggen. Helaas was het heel druk bij de afdeling die daarover gaat. Ik had de keuze of ik in de wacht wil staan met een gemiddelde wachttijd van 12 minuten of dat zij mij vandaag konden bellen. Ik heb gezegd dat ze mij vandaag na 19:00 uur konden bellen. Ik hoop alleen dat zij alles intern uitzoeken en mijn klacht bij hun eerst in behandeling nemen voordat ze mij gaan bellen. En niet mij eerst gaan bellen en vervolgens mij in de wacht zetten.
    Suusje83
    Gisterenavond ben ik teruggebeld door ABN AMRO en ik ben netjes te woord gestaan. Diegene die ik sprak ( helaas ben ik haar naam vergeten) was op de hoogte van mijn klacht bij hun en ze kon inhoudelijk over praten. Zij vond dat het normaal gesproken niet hoort te betalen als een bedrijf opgeheven is. Zij ging alvast voor dit jaar de 4 maanden kosten die bij mij in rekening is gebracht terugbetalen. Voor de 2 jaren kosten krijg ik nog bericht. Mijn gezin kan nu het geld heel goed gebruiken.
    ABN AMRO
    Geachte mevrouw Arthur,Fijn om te horen dat u bent teruggebeld en dat mijn collega van uw situatie op de hoogte is. Omdat mijn collega uw klacht nu in behandeling heeft en het een en ander al voor u gaat oplossen ga ik de klacht op Klachtenkompas sluiten. Mochten we verder nog iets voor u kunnen betekenen dan horen wij dat uiteraard graag van u.Met vriendelijke groet,
    Mw. G. Kamphuis
    Suusje83
    Ik ben vanmorgen gebeld, eigenlijk niet verwacht dat ik zo snel gebeld zou worden. Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ABN AMRO de zaak snel en naar tevredenheid heeft opgelost. Top!

Suusje83

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?