Klacht Abonnementenland: De uitgever geeft bij het afsluiten NIET aan dat het om een zakelijk abonnement gaat.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 423349
Gebruiker
R. Lenoir
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb een abonnement op ICT&Health afgesloten; ik zou 6 nummers ontvangen. Mijn opzegging in december 2019 kwam te laat: mijn abonnement is met een jaar verlengd, want het consumentenrecht geldt niet voor vakbladen.
Mijn bezwaar is dat het argument van de uitgever dat het hier om een vakblad gaat, niet voldoende is. Men moet bij het afsluiten van het abonnement duidelijk aangeven dat het om een zakelijk abonnement gaat.
Dat is hier niet het geval. Wanneer je een abonnement afsluit, vraagt men om de volgende gegevens:

Kies een abonnement: *
Ja, ik wil een jaarabonnement op ICT&health (6 edities) á € 168,00 per jaar.
Actiecode:
Uw naam en adresgegevens
Aanhef: *
De heerMevrouw
Voorletters: *
Voornaam:
Tussenvoegsels:
Achternaam: *
Geboortedatum:
Postcode: *
Huisnummer: *
Huisnummer toevoeging:
Straat: *
Plaats: *

Telefoon:
E-mail: * (U ontvangt een bevestiging op dit e-mailadres)
Wilt u een afwijkend factuuradres invullen?
Ja/Nee
Velden met een * zijn verplicht.

Ook in de bevestiging staat niet vermeld dat het om een zakelijk abonnement gaat.

De oplossing

Ik wil dat de uitgever het consumentenrecht toepast en mij het abonnement laat opzeggen met eenzelfde termijn als voor consumenten , omdat zij verzuimen aan te geven dat het een zakelijk abonnement betreft.

1 reactie

  1. Auteur
    Abonnementenland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Lenoir,

    ICT&Health is geen consumententijdschrift.
    Onder consumententijdschriften vallen o.a. Story, Privé, Weekend, motor-en autobladen etc.

    ICT&Health wordt gelezen vanuit een opleiding of beroep.
    Er wordt op de website ook gecommuniceerd dat het hier een vakblad betreft.

    De uitgever gaat het consumentenrecht hier niet op toepassen.

    Met vriendelijke groet,
    Abonnementenland.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R. Lenoir
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Abonnementenland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen