Klacht Abonnementenland: De uitgever geeft bij het afsluiten NIET aan dat het om een zakelijk abonnement gaat.

R. Lenoir

Ik heb een abonnement op ICT&Health afgesloten; ik zou 6 nummers ontvangen. Mijn opzegging in december 2019 kwam te laat: mijn abonnement is met een jaar verlengd, want het consumentenrecht geldt niet voor vakbladen.
Mijn bezwaar is dat het argument van de uitgever dat het hier om een vakblad gaat, niet voldoende is. Men moet bij het afsluiten van het abonnement duidelijk aangeven dat het om een zakelijk abonnement gaat.
Dat is hier niet het geval. Wanneer je een abonnement afsluit, vraagt men om de volgende gegevens:

Kies een abonnement: *
Ja, ik wil een jaarabonnement op ICT&health (6 edities) á € 168,00 per jaar.
Actiecode:
Huisnummer toevoeging:
Straat: *
Plaats: *

Telefoon:
E-mail: * (U ontvangt een bevestiging op dit e-mailadres)
Wilt u een afwijkend factuuradres invullen?
Ja/Nee
Velden met een * zijn verplicht.

Ook in de bevestiging staat niet vermeld dat het om een zakelijk abonnement gaat.

Ik wil dat de uitgever het consumentenrecht toepast en mij het abonnement laat opzeggen met eenzelfde termijn als voor consumenten , omdat zij verzuimen aan te geven dat het een zakelijk abonnement betreft.

Abonnementenland
    Geachte heer Lenoir,

ICT&Health is geen consumententijdschrift.
    Onder consumententijdschriften vallen o.a. Story, Privé, Weekend, motor-en autobladen etc.

ICT&Health wordt gelezen vanuit een opleiding of beroep.
    Er wordt op de website ook gecommuniceerd dat het hier een vakblad betreft.

De uitgever gaat het consumentenrecht hier niet op toepassen.

Abonnementenland.

R. Lenoir
Geen

Ook een klacht indienen over Abonnementenland?