Opgelost door Abonnementenland: Jaarabonnement stilzwijgend verlengd met een jaar en restitutie alleen in tegoed.

content Opgelost
LHN

Bij het opzeggen van een jaarabonnement, net binnen de looptijd van het abonnement, maar na de opzegtermijn voor de volgende maand, bleek dat mijn abonnement reeds stilzwijgend verlengd was met 1 jaar en dus is ook een heel jaarbedrag afgeschreven.

Na het aflopen van het jaarabonnement zou ik een opzegtermijn moeten hebben van één maand volgens de Wet van Dam. Bij contact met de klantenservice kreeg ik te horen dat het abonnement tussentijds stopgezet kon worden en ik een voucherkon krijgen voor het resterende bedrag gegeven met in rekening brenging van 15 euro administratiekosten voor tussentijdse opzegging.

In de eerste plaats mag verlenging met een heel jaar niet volgense de Wet van Dam. Zowel de afschrijving voor een heel jaar als de administratiekosten voor tussentijdse opzegging zijn dus niet toegestaan. Daarbij is het verrekenen van het onwettig afgeschreven bedrag in tegoed in plaats van terugstorting niet toegestaan.

Ik wil dat Aboland zich houdt aan de geldende wetgeving en het onterecht afgeschreven geld terugstort zonder in rekening brenging van onterechte administratiekosten.

Abonnementenland
    Geachte mevrouw Hoen,

Ik zal uw zaak bekijken en u een mogelijke oplossing per email toesturen.

Oscar

LHN
Voorgestelde oplossing: storneren van de automatische incasso en achteraf verrekenen van het verschuldigde restbedrag. Deze oplossing is akkoord, maar moet nog worden voltrokken.

Ook een klacht indienen over Abonnementenland?