Klacht Abonnementenland: Misleiding bij afsluiting van een abonnement op grond van een aanbieding

Alhoewel ik mij realiseer dat het hier om een klein geldbedrag gaat, wil ik u toch op de onduidelijke situatie wijzen die door Abonnementenland wordt gehanteerd en welke volgens mij onrechtmatig is.

Op 6 november ontving ik een rekening van 27,50 van abonnementenland voor het blad focus. Ik was ingegaan op hun aanbieding waardoor ik editie 12 van 2017 tot en met 5 van 2018 met korting zou ontvangen. Tot mijn verbazing ontvang ik medio mei een betalingsherinnering, kennelijk heeft men mij eerder een rekening van 67,40 gestuurd (die was mij ontgaan) voor de abonnementsperiode 6 van 2018 t\m 5 van 2019. Hier had ik echter nooit om verzocht, ik had juist opzettelijk voor een abonnement voor een beperkte periode gekozen en had mij daarin laten overhalen door de (ik dacht 30%) korting.
Bij navraag bij abonnementenland krijg ik te horen dat het abonnement gewoon doorloopt als ik dat niet opzeg. Dus heb ik dit abonnement per direct opgezegd, waarbij ik er niet onderuit kan komen nog voor minimaal 2 nummers a 6,95 en administratiekosten van 6 euro te betalen.
In dit telefonisch contact wordt mij meegedeeld dat focus geen proefabonnementen kent: ik had moeten weten dat het om een doorlopend abonnement zou gaan. Vervolgens krijg ik een mail toegestuurd met de bevestiging van mijn tussentijdse opzegging en een laatste aanbieding. Als ik die open zie ik tot mijn verbazing onderstaande aanbieding, zonder enige verwijzing naar een doorlopend abonnement.

Abonnement beëindigen zonder extra kosten en duidelijke omschrijving van de consequenties als je ingaat op de aanbiedingen

Abonnementenland
    Geachte heer Mourits,

Wij hebben uw bericht ontvangen.
    Alle abonnementen op Focus zijn doorlopend. Behalve de kado abonnementen die zijn automatisch aflopend.
    Indien een abonnement niet tijdig wordt opgezegd dan wordt deze verlengd voor het dan geldende reguliere tarief.
    De medewerkers van de klantenservice hebben dit aan u medegedeeld.
    De voorwaarden voor abonnementen zijn terug te lezen in de colofon en in de algemene voorwaarden die vermeld worden bij uw aanmelding.

Wij verzoeken u het openstaande bedrag spoedig aan ons te voldoen.

Abonnementenland.

Uiteindelijk heb ik gewoon nog twee nummers + administratiekosten moeten betalen. Men heeft niets met mijn klacht gedaan

Ook een klacht indienen over Abonnementenland?