Opgelost door Abonnementenland: Misleiding tijdschrift-uitgeverij

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 663894
Gebruiker
Stellalla
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik heb een tijdschriftabonnement opgezegd in november 2022. Maar pas in december 2023 zullen we het blad niet meer ontvangen. Mij werd verteld dat abonnementenland de facturatie had overgenomen. Het blad had het abonnementsgeld voor 2022 niet gefactureerd, dat moest ik nog betalen. Vervolgens kreeg ik een mail dat mijn abonnement pas in december 2023 af zou lopen. Toen ik daar over klaagde, werd gezegd dat ik wel 'tussentijds' mag opzeggen, maar dan voor het resterende bedrag een tegoedbon krijg. Dat wil ik helemaal niet. Ik wil het blad niet meer ontvangen en ook geen tegoedbon.

Gewenste oplossing

Ik wil het blad echt niet meer ontvangen. En het liefst wil ik dat binnen de gangbare opzegtermijn (3 maanden vanaf 2 november 2022) het abonnementsgeld teruggestort wordt.
Geboden oplossing
Vrij bizar dat pas na een half jaar heen en weer mailen en bellen, een rustige en aardige telefoniste me kan vertellen wat er aan de hand is. Maar goed. Ik vind het nog steeds heel raar dat Jump een heel veel slechter blad is geworden en je dan niet kunt opzeggen. Bovendien is het niet mijn fout dat de financiën van het blad niet op orde waren en dat het blad een paar keer niet is uitgekomen.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    Abonnementenland
    Datum
    Geachte,

    Ik heb uw zaak bekeken en u had begin november opgezegd, hierbij ontving u bericht dat het abonnement afliep in december 2023 met editie 33. U ging hiermee akkoord en vroeg niet om de opzegging aan te passen, enkele weken later betaalde u tot en met dat nummer.

    Wij kunnen uw opzegging nu ook nog aanpassen naar een tussentijdse, maar de enige vorm van compensatie die wij u kunnen aanbieden is inderdaad een tegoedbon en een opzegging kan niet met terugwerkende kracht gewijzigd worden.

    U kan de opzegging aanpassen door ons te bellen of te mailen.

    Met vriendelijke groet,
    Oscar
  2. Auteur
    Stellalla
    Datum
    Degene die ik hierover aan de telefoon had, vertelde mij dat het ging om een achterstallige betaling, omdat het blad zelf de financiën niet op orde had. Ik heb nooit ingestemd met nog een jaar abonnement. Ik zeg niet voor niets op. Bovendien was er op de site geen mogelijkheid om het abonnement per direct te stoppen. Er wordt op de site een aanbod gedaan om het blad nog een jaar door te laten lopen, met korting. En er is geen andere keuze dan dat, bovendien krijg je geen korting. Ook daar heb ik over gemaild en gebeld en ook daar is geen actie op ondernomen. Nu is het kennelijk te laat om daar nog op terug te komen. Ik snap niet dat ik een abonnement opzeg en dat dat dan nog een jaar door moet lopen. Misleiding vind ik dat.

    Met groet, Stella
  3. Auteur
    Abonnementenland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Smienk,

    Ik begrijp nu waar de miscommunicatie plaatsvond. U heeft betaald voor de nummers 22 van 2022 tot en met 33 van 2023, waarvan nummer 22 in mei 2022 verscheen. U betaalde dus voor een aantal nummers dat in 2022 verscheen en voor de nummers van 2023. Omdat u reeds een aantal nummers had ontvangen was per direct opzeggen niet goedkoper voor u, mijn collega had u hierover reeds geïnformeerd.

    Ik hoop dat hiermee verder alles duidelijk is betreffende de gang van zaken.

    Met vriendelijke groet,
    Oscar

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Abonnementenland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen