Opgelost door Abonnementenland: Opzeggen bij aboland gaat erg moeizaam van hun kant.

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 667364
Gebruiker
Lescher/Cox
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Voor jaar abonnement Motoplus om was opgezegd daar ik zag abonnement automatisch weer jaar verlengd werd door in bankapp automatische incasso aan te zien komen. Opgezegd via aboland en kreeg bij opzegging rubrieken met redenen opzegging. Een van mijn redenen was hoge prijs jaarabonnement van 95 euro waarop ik voorstel kreeg te verlengen voor 55 euro , jaarabonnement.
Dat akkoord gegeven maar nu plakte men dit jaar na het dure jaar 2023-2024. Zag dit pas toen ik herinneringsbrief kreeg betaling 95 euro omdat incasso niet gelukt was. Gebeld en met moeite en boos beide abonnementen opgezegd. Moet nu nog voor opzegmaand betalen terwijl ik tijdig had opgezegd. En ook nog 0 bevestiging van hen gehad mbt deze afwikkeling. Erg slordig want de bevestiging abonnementsverlenging was wel binnen paar uur binnen. Opzeggen gaat dus heel veel moeilijker en zonder goede afwikkeling bij aboland.

Gewenste oplossing

Een nette opzegprocedure waarbij de wettelijke regels rond opzeggen gevolgd worden. En een aanbieding die na opzeggen gedaan wordt direct na te komen en niet flauw weer een heel abonnementsjaar later. Dat heet misleiding.
Geboden oplossing
Inmiddels betaallink binnen en abonnement nu definitief beeindigd na betaling laatste maandtermijn. Hopelijk is het nu klaar en afgesloten met aboland.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    Abonnementenland
    Datum
    Geachte heer Lescher,

    Er lijkt helaas een misverstand te zijn, onze opzegprocedure is conform de wet.

    De wettelijke opzegtermijn is 1 maand en helaas was uw opzegging van 20 mei niet tijdig. Het laatste nummer van uw vorige periode verscheen op 26 mei, dus 6 dagen later en niet 4 weken, en de eerste twee nummers van de nieuwe abonnementsperiode verschijnen ook binnen de opzegtermijn.

    Daarom moeten wij deze wel in rekening brengen en u heeft een betaal link ontvangen voor dit resterende bedrag. Zodra u dit bedrag betaald heeft is de zaak afgehandeld.

    Ik hoop dat hiermee alle verwarring die u had omtrent uw opzegging is mee opgehelderd. Mocht dat niet zo zijn dan verneem ik dat graag.

    Met vriendelijke groet,
    Oscar
  2. Auteur
    Lescher/Cox
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Abonnementenland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Lescher,

    De verlengingsaanbieding gaat altijd in nadat het oude abonnement afloopt en dat is dan na de periode waar u al voor gefactureerd was. Helaas heeft u echter al van meerdere aanbiedingen gebruik gemaakt en dan mogen wij een nieuwe aanbieding van MotoPlus niet meer verwerken.

    De betaal link was 3 juni 2023 naar u gemaild, maar wij zullen dit nogmaals doen. U ontvangt de link morgen. In die mail zelf staat nog wel de oorspronkelijke factuur want wij mogen die niet wijzigen, als u doorklikt zult u het resterende bedrag zien staan.

    Met vriendelijke groet,
    Oscar

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Abonnementenland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen