Klacht Abonnementenland: Opzegtermijn van een maandblad is toch echt een maand!

# 193733
Anneke

Het maandblad Gezond nu heb ik 29-4-2016 opgezegd per 1 juni. Voer al enige tijd correspondentie met het bedrijf, zij beweren dat de "nieuwe periode" ingaat per 24 mei en beweren dat ik te laat heb opgezegd en sturen nu een vordering naar een incassobureau.

Graag een bericht dat ik geen betalingsberichten meer krijg.

Geachte mevrouw Egging,

Uw opzegging hebben wij op 29 april 2016 van u mogen ontvangen. Deze is ook per deze datum voor u verwerkt. De wettelijke opzegtermijn die gehanteerd moet worden is een maand. Dit is wettelijk zo bepaald en hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. Omdat u te laat bent geweest met uw opzegging wordt nog 1 nummer plus administratiekosten berekend. Het bedrag hiervoor is € 11.25 Om u tegemoet te komen zullen wij de incassokosten laten vervallen. Helaas kunnen wij verder niets voor u betekenen. U dient het openstaande bedrag te voldoen.

Abonnementenland.
    Anneke
    U begriipt schijnbaar nog steeds niet dat van 29 april tot 1 juni meer is dan de wettelijke opzegtermijn termijn van 1 maand
    Geachte mevrouw Egging,

De opzegtermijn wordt als volgt berekend.
    U zegt op 29 april uw abonnement op GezondNu op.
    Daarbij tellen wij een maand op en komen dan op 29 mei.
    In deze periode is er een nummer uitgekomen die valt in de nieuwe abonnementsperiode.
    Dit nummer is aan u berekend maar nog niet voldaan.

Wij verzoeken u het openstaande bedrag spoedig aan ons over te maken.

Anneke
    Als een bedrijf besluit het juni-nummer in mei al te verzenden verandert dat niets aan het feit dat het abonnement in april is opgezegd per 1 juni. Het is mij nog steeds duidelijk waarom dit anders zou zijn. Zal dan ook verdere stappen ondernemen.

Anneke

Ook een klacht indienen over Abonnementenland?