Klacht Abonnementenland: Opzettelijk laattijdig sturen factuur zodat je niet meer kan opzeggen

Leroux

We hebben vandaag een factuur ontvangen via mail om mijn abonnement op Foodies te verlengen. Ik probeer dit via de website op te zeggen, waar mij verteld wordt dat ik 4 weken opzegtijd moet doen met een ingangsdatum van 08 september, dus moet ik nog een extra magazine bijbetalen + administratiekosten van 6€.

Ik heb dan maar contact opgenomen met de klantendienst om te horen waarom er 08/09 staat en waarom ik niet kon opzeggen en het magazine opnieuw nemen aan een veel voordeligere prijs. Antwoord: omdat het origineel abonnement op 15/07/2015 werd aangegaan. Dus had ik de opzeg voor dit abonnementsjaar gemist.

Mijn vraag is: hoe moet ik nog weten wat de begindatum was van 5 of 6 abonnementen die ik heb, wanneer dit niet op de factuur vermeld wordt, en waarbij de factuur slechts 3 weken na de "ingangsdatum" aankomt.

Dan vroeg ik of dit kon aangepast worden naar een 2 jarig abonnement aan de speciale prijs volgens een magazinewebsite. Blijkbaar kunnen ze volgens de Nederlandse wet de factuur niet schrappen en opnieuw maken...

Tot slot: vermeld dan aub de datum van abonnement op de facturen en heb dan op zijn minst het fatsoen om de factuur voor deze datum op te sturen. Anders is het wel altijd zo makkelijk dat niemand ooit tijdig kan opzeggen... Wordt dit zo express gedaan???

Na het spreken met de persoon op de klantendienst wou ik nog 2 jaar bijnemen ipv de huidige 1 jaar (wel aan speciale prijs), maar na zo een botte klantendienst wens ik het abonnement opgezegd zonder extra kosten.

Abonnementenland
    Geachte heer Leroux,

Wij hebben uw klacht ontvangen.
    Navraag heeft opgeleverd dat wij uw abonnement kunnen omzetten naar een tweejarig abonnement zonder verdere kosten. Er is sprake geweest van een misverstand.

Abonnementen in Nederland dienen nog altijd tijdig te worden opgezegd en niet naar aanleiding van een factuur. Als u de factuur ontvangt dan is de opzegging te laat voor de nieuwe abonnementsperiode.

Graag vernemen wij van u of wij het abonnement alsnog in orde kunnen maken.

Abonnementenland.
    Leroux
    Hallo,
    Als u het abonnement kan omzetten naar een tweejarig abonnement aan de speciale prijs van 74€ dan mag u dat zeker doen. Ik zie de nieuwe factuur graag tegemoet.
    Mvg,
    Philippe

Ook een klacht indienen over Abonnementenland?