Klacht Abonnementenland: Penny/Aboland rekent hoge kosten voor opzeggen van een abonnement.

D. Grutters

Wij hebben al eerder een klacht ingediend over Abonnementenland; die ging erover dat ze bij het opzeggen van een abonnement niet willen restitueren. Inmiddels zijn we al een poosje verder en waren ze eventjes toch bereid geld terug te storten, maar dan een heel laag bedrag. Zij geven nu aan, dat het hele abonnement van dit jaar vervalt als je tussentijds opzegt; dat houdt in dat we voor de tijdschriften die we tot nu hebben ontvangen niet de abonnementsprijs, maar de prijs voor losse verkoop moeten betalen. De restitutie is voor een half jaar nog maar 10,20 euro. Eerst gaven ze aan dat ze dat op onze rekening zouden storten; ik heb hen een boze mail gestuurd. Nu vinden ze kennelijk dat ze niet meer hoeven te reageren op mijn berichten en hebben ze een bladenboxbon gestuurd ter waarde van die 10,20 euro al heb ik in de mailwisseling vanaf het begin aangegeven dat ik geen tegoedbon wil ontvangen. Ik stuur die bon maar terug.

Een eerlijke berekening maken van wat ik terugkrijg en het geld overmaken op mijn rekening. Verder wil ik graag dat ze niet meer op deze manier met hun trouwe klanten omgaan.

Abonnementenland
    Geachte heer Grutters,

Ik heb uw zaak onderzocht en de Bladenbox bon had niet verstuurd mogen worden en is reeds gedeactiveerd. U ontvangt de beloofde restitutie van € 10,20.

Ik begrijp dat u ook een hoger bedrag terug wenst maar dit is helaas niet mogelijk. Zoals u schrijft, bij een tussentijdse opzegging vervallen de voordelen van het abonnement inclusief de korting op de individuele edities die u ontvangen heeft.

In deze moeten wij ons aan de overeengekomen voorwaarden houden.

Oscar

D. Grutters
Abonnementenland zegt gewoon dat ze dit zo mogen doen. Zij denken dat ze bij tussentijdse opzegging de prijs van het tijdschrift mogen veranderen. Ik heb het in hun algemene voorwaarden niet gevonden. Ik raad iedereen aan om geen abonnement af te sluiten bij Abonnementenland en als je dat wel doet héél goed op te letten; ze verlengen zonder enig bericht (óók als de prijs is verhoogd overigens!), maar opzeggen kost geld!! Ik hoop dat meer mensen die dit ervaren het gaan melden en dat zij gaan inzien dat ze geen gelijk hebben.

Ook een klacht indienen over Abonnementenland?