Klacht ABP: directe communicatie naar de leden via alle beschikbare media, dus ook per mail. blijft uit.

Boos63

Via de vakbond FNV moest ik vernemen dat de termijn voor het afschaffen van de Anw compensatie per 1 februari is verschoven naar 1 mei 2018.
U leest het goed via de FNV en niet via een persoonlijke mail van het ABP.
Wederom faalt het ABP in het publiceren van zeer belangrijke informatie, dit terwijl de eigen ABP voorzitter Corien Wortman-Kool in de uitzending van het programma Radar op 8 januari jl. beterschap in de communicatie heeft beloofd.

Het ABP stuurt zijn leden regelmatig mails om bijv. te melden dat de pensioenen niet zullen worden verhoogd maar de premies wel zullen stijgen, of dat de Anw compensatie per 1 januari (later per 1 februari), zal worden afgeschaft en dat de leden dit voortaan maar zelf mogen uitzoeken. (Deze laatste mail was op 10-12-2017)
Maar om haar leden per mail in te lichten dat de termijn, met zo’n belangrijk onderwerp, naar 1 mei 2018 is opgeschoven is blijkbaar teveel gevraagd.

En dan nog iets anders. Mijn klacht wilde ik per email aan verzenden. Dit zou in deze moderne tijd bij een grote organisatie als het ABP toch mogelijk moeten zijn. Deze mogelijkheid vermeld het ABP tenminste op zijn eigen website (zie bijlagen).
Het wordt anders als ik een klacht wil indienen. Dan moet dit ineens per BRIEF.

Sterker nog; een email sturen aan het ABP is blijkbaar helemaal niet mogelijk. Hoe ik ook heb gezocht, een mailadres van het ABP is op de website niet te vinden.

Ik (en vele andere ABP-ers) heb inmiddels een dure particuliere verzekering, met hoge afsluitkosten, afgesloten en nu lees ik op de website van het ABP een bericht van 25 januari (mij attent gemaakt via een mail van de FNV) dat ik eigenlijk nog 3 maanden de tijd had om op een collectieve regeling via mijn werkgever te kunnen wachten.
Kan ik nu mijn betaalde premies en afsluitkosten bij het APB declareren als blijkt dat mijn werkgever mij een goedkopere verzekering kan aanbieden?

Wij vinden dat ABP hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ABP?