Klacht Academica: tekortschieten als intermediair tussen klant en Reaal Verzekeringen (woekerpolis)

Alberto

In verband met echtscheiding moet de tijdens het huwelijk afgesloten lijfrentepolis gesplitst worden. Als intermediair ontving Academica al zeer veel geld wat in de eerste jaren afgetrokken werd en dus niet belegd. Nu vragen zij voor de splitsing van de polis € 295,-, anders willen zij het niet doen. Ik vind dat veel te veel geld nadat ik al zoveel betaalde in de eerste jaren van premiebetaling voor deze polis. Moet de intermediair dit niet gewoon doen? Ze zijn toch al betaald.
Ten tweede: Ik vroeg de nota die zij stuurden te splitsen in twee nota's, één voor mijn ex en één voor mij. Dit willen zij niet doen. Hun argument is dat , ík alles geregeld heb via e-mail. Echter, de aanvraag van de splitsing is gedaan, ondertekend, door twee personen, mijn ex en ik. Is het dan niet meer dan normaal dat je die rekening splitst, gewoon een service naar de klant?

Zoals beschreven: geen nota voor deze dienst.

Als er een nota wordt gestuurd (mogelijk een veel lager bedrag), dan gesplitst in tweeën: één voor mijn ex, één voor mij.

Academica
    Vandaag heeft een collega van Academica telefonisch contact opgenomen met de klant. Aangezien het op dit moment niet uitkwam belt de collega van Academica vanmiddag terug.