Klacht Accon avm: Geen schadevergoeding na jarenlange foutieve toedeling onroerend goed aan Box 3 ipv Box 1

H. Mendel

Als gevolg van een foutieve verdeling Box 1 en Box 3 door de fiscalist van Accon/AVM hebben mijn schoonouders vanaf in ieder geval 2001 teveel belasting betaald. Een deel van het onroerend goed is zowel in Box 1 als in Box 3 opgevoerd. Ik heb begin 2018 deze fout ontdekt en Accon/AVM gewezen op de gemaakte fout. Accon/AVM heeft de fout erkend en zal de aangifte in de toekomst repareren zoals door mij is aangegeven.
Ik heb Accon/AVM gewezen op haar verantwoordelijkheid en gevraagd om een fatsoenlijke schaderegeling. Fouten maken kan en mag, maar repareer dan ook de schade. Het verlies van mijn schoonouders bedraagt over alle jaren ongeveer € 8.000,-.
Accon/AVM wijst helaas slechts naar mijn schoonouders, die zelf hadden moeten constateren, dat de feitelijke situatie afwijkt van de inhoud van de diverse aangiften. Echter mijn schoonouders hebben juist daarom een specialist van Accon/AVM ingehuurd en jarenlang vertrouwd. Mijn schoonouders hebben geen kennis van de juiste verdeling Box 1 en Box 3.
Langdurig mailverkeer met Accon/AVM in 2018 heeft slechts geleid tot formele antwoorden van een jurist van Accon/AVM. Zelfs excuses aanbieden is voor Accon/AVM al teveel gevraagd.

Na plaatsing van mijn klacht op FaceBook heeft een gesprek plaats gehad tussen een manager van Accon/AVM en mijzelf. Ondanks dat de manager aangaf er vertrouwen in te hebben er uit te kunnen komen, heeft dit gesprek helaas niet geleid tot een oplossing. Ik heb een alleszins redelijk voorstel neergelegd. Accon komt slechts met een voorstel tot coulance van minder dan 3% van de geleden schade. Als klant mis ik het gevoel dat ik serieus wordt genomen.

Een redelijke schadevergoeding zoals reeds is voorgesteld (minder dan 50% van de geleden schade). Op deze wijze vermijden we een langdurig en kostbaar juridisch traject.

Wij vinden dat Accon avm hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!