Klacht Accu-shop: Kwaliteit accu beantwoordt niet aan redelijke eisen en bedrijf houdt zich niet aan consumentenrecht.

J.A. van Overeem

In augustus vorig jaar kocht ik bij Accu-shop een accu voor mijn Samsung S4 telefoon. Het was een accu met een theoretisch grotere capaciteit dan een originele. De accu was vanaf het begin al snel leeg. Na ruim 3 maanden werkte mijn telefoon niet goed meer. De ringtoon ging bijvoorbeeld niet over als ik gebeld werd. Ik dacht toen dat het aan mijn telefoon lag. De problemen werden steeds groter, waaronder een extreem snelle ontlading.
Na iets meer dan 6 maanden gebruik heb ik de accu omgeruild voor mijn oude originele accu. Tot mijn verbazing deed mijn telefoon het toen weer goed. Alleen loopt die natuurlijk ook snel leeg, al is het lang niet zo snel als bij de “nieuwe” accu. Dat is normaal voor een oude accu en ook de reden dat ik een nieuwe wilde. Ik heb geklaagd bij Accu-shop. Ik kreeg daar als antwoord, dat ik een nieuw exemplaar kon kopen voor € 6,75. De volle prijs voor die accu is € 10,25. Ik heb dit “aanbod” niet geaccepteerd en aangegeven dat ik op basis van het consumentenrecht recht heb op een betere vergoeding. Accu-shop bleef halsstarrig en beriep zich op het garantievoorwaarden. Daarmee wordt geen enkel recht gedaan aan het consumentenrecht.
Uiteindelijk heb ik via Thuiswinkel waarborg een klacht ingediend. Accu-shop heeft hier naar mij helemaal niet meer op gereageerd. Al met al een bijzonder slechte ervaring. Pas later realiseerde ik mij dat het niet de enige slechte ervaring met Accu-shop is. Wat langer geleden heb ik een accu voor een camera bij hen gekocht. Die presteert het om midden in een opname zonder waarschuwing ineens ermee te stoppen. Je moet er dus heel erg op bedacht zijn, dat je geen waarschuwing krijgt als hij bijna leeg is. Kortom, geen enkele goede ervaring met de kwaliteit van de producten van Accu-shop en helemaal niet met de klachtenafhandeling. Nooit meer daar iets kopen dus.

Nieuwe accu

Accu-shop
    Beste J.A. van Overeem,
    U was het niet eens met het aanbod dat wij u hebben gedaan. Omdat wij lid zijn van de thuiswinkel organisatie (onder medewerking van de consumentenbond opgericht) , bent u verzekerd van een correcte afhandeling van klachten. U heeft het geschil aan deze organisatie voorgelegd. Deze was van mening dat wij u een passende oplossing hebben geboden.
    Vriendelijke groeten,
    Jos,
    Accu-shop.nl

Ook een klacht indienen over Accu-shop?