Opgelost door Acer: 750 euro kostende monitor met een ondeugdelijke productie fout.

NooitmeerAcer

Dure G-Sync monitor (XB280HKBPRZ) geeft na 3 jaar dienst al de geest na doorbranden Powerboard. Ten 1e gebeld met een medewerker van Acer over het betreffende toestel. Acer medewerker gaf aan dat dit absoluut onderzocht moest worden.Daarom het toestel vrijwillig opgestuurd zodat Acer ''onderzoek'' kon uitvoeren waarom dit zo heeft kunnen gebeuren. Je mag immers verwachten dat een monitor van ruim 750 euro langer mee gaat dan 3 jaar. Vandaag een mail terug van Acer of ik even wil betalen voor of een retour zending van het toestel zonder reparatie of betalen van een reparatie waarvan dan nog niet zeker is of dit het probleem oplost (een toestel brand niet zomaar door).Of vrijwillig afstand doen van het toestel.Overigens heb ik mijn gehele installatie aan een overspanningsbeveiliging dus van eventuele piekspanningen en dergelijke is geen sprake.In het telefoongesprek van de medewerker van Acer zijn eventuele kosten o.i.d. niet besproken het gaat hier immers om een flinke productie fout van Acer.Zeer kwalijke zaak dat een klant mag opdraaien voor kosten na het vrijwillig inzenden van het toestel zodat Acer ''onderzoek'' kan doen de fout te achterhalen.Vervolgens word er flink gehamerd door de Acer medewerkers dat dit toestel zich al buiten de garantie bevind.Waarom word er dan aangegeven dat dit defect absoluut onderzocht moet worden door een Acer medewerker als de uitkomst toch al is dat de klant voor alle kosten mag opdraaien en dit niet is aangegeven in het betreffende telefoon gesprek. Ik heb dit toestel vrijwillig naar Acer opgestuurd zoals de medewerker van Acer heeft gevraagd voor onderzoek. Dan mag ik toch zeker verwachten niet voor eventuele kosten op te draaien.

Kosteloos repareren van hun eigen ondeugdelijke product. Een monitor in deze prijs categorie moet zeker langer meegaan dan 3 jaar.

NooitmeerAcer
Zelf voor een oplossing gekozen. Ik hoop alleen dat het betreffende toestel ook wordt nagekeken op de klacht voor het door branden namelijk geheel wit beeld.Als dit ook is opgelost is het al met al toch nog een positieve ervaring en zal dan ook de klacht omzetten in positief.Nog niks vernomen van Acer enkel dat het onderdeel besteld is. Ook niet of het betreffende probleem van wit beeld na een x aantal uur of volledig random is opgelost met dit nieuwe onderdeel.Monitor 1-12-2018 terug ontvangen ziet er weer als nieuw uit en werkt geheel naar behoren. Wel reparatie kosten moeten betalen maar dit was zeker schappelijk van ACER voor 62 euro heb je geen nieuw scherm met al deze opties. Dus al met al zeer tevreden.

Ook een klacht indienen over ?