Klacht Acer: Om de tuin geleid door verkeerde diagnose en peperduur reparatievoorstel
Details
Klacht
Ik heb mijn Acer spin 5 opgestuurd naar de helpdesk omdat deze erg traag was. De kloksnelheid bleef hangen en ging niet omhoog. Na een week kreeg ik een bericht waarin mij werd gezegd dat de processor los zat en het moederbord vervangen moest worden. Omdat de machine buiten de garantie viel zou dit €668,- gaan kosten!!Ik heb hierop gebeld met de helpdesk en gezegd dat ik dat een vreemde diagnose vind, daar de kloksnelheid in "veilige modus" wel gewoon omhoog ging. Daarnaast heb ik aangegeven dat als dit echt zo was, het een fabricage fout is en ik daar als consument toch niet de dupe van mag zijn en ze mij minstens een coulance regeling kunnen aanbieden. Ook de helpdesk medewerker vond dit vreemd en ging vragen of ze nogmaals naar mijn laptop wilde kijken en of er een coulance regeling mogelijk was.
Na 1,5 week heb ik gebeld of ze nog geen uitslag voor me hadden. De helpdesk medewerker zag niks, kon niks voor me betekenen en zei mij dat ik maar gewoon moest wachten. Weer 1,5 week later heb ik toch nog maar een keer gebeld en toen kwam men erachter dat ze mijn case als opgelost hadden aangemerkt en dat er niks meer mee gedaan was. Heel fijn, ik vraag af of de mensen die daar zitten zich realiseren hoe onthand je bent als je je laptop een maand kwijt bent, maar dat terzijde.
Een paar dagen later krijg ik een nieuw bericht van Acer, de processor is stuk en omdat deze op het moederbord zit moet deze vervangen worden. Omdat de laptop buiten de garantie valt kunnen ze geen coulance aanbieden.
Daarop heb ik wederom gebeld met de helpdesk en aangegeven dat ik niet geloof dat de processor stuk is, want dan doet hij het ook niet in veilige modus. Daarnaast heb ik aangegeven dat een coulance regeling juist bedoeld is voor als een machine buiten de garantie valt, want anders wordt hij gerepareerd onder fabrieksgarantie. Op zijn minst een beetje vreemd dat ik dit moet uitleggen aan een helpdeskmedewerker en ze mij dit op mail zetten.
Conclusie: Acer is er helemaal niet bij gebaat om haar klanten te helpen als een laptop buiten de garantietermijn valt. Na onderzoek (volgens de medewerker hebben ze alleen de bios vervangen) en meerdere conclusies die uit de lucht gegrepen lijken te zijn, proberen ze de klant op te zadelen met een peperdure reparatie, waardoor deze het voor gezien houdt en afhaakt.
Gewenste oplossing
Ik wil dat Acer mijn laptop goed onderzoekt, het echte probleem boven water haalt en het verhelpt. Het zou ze sieren als ze dit onder coulance zouden doen, gezien de matige service die ik tot nu toe heb mogen ervaren en de tijd (inmiddels bijna 5 weken) dat ik mijn laptop kwijt ben.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.