Klacht ACSI: Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 331398
Gebruiker
vvegdo1
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Begin dit jaar een Campingcard via de website van ACSI Publishing BV besteld.
Binnen een jaar deze opgezegd, omdat ik deze het volgende jaar (2019) niet meer wilde ontvangen. Ik dacht dat ik een abonnement had afgesloten voor een jaar, omdat ik niets tijdens het afsluiten op de website heb kunnen vinden dat er op wees, dat dit anders was.

Het blijkt echter dat zij de looptijd hebben verstopt in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden en niet duidelijk op de website hebben vermeld.
De looptijd blijkt volgens ACSI Publishing BV twee jaar te zijn, zodat ik nu een Campingcard voor het volgende jaar af moet nemen, terwijl ik dat ding niet meer gebruik.

Bij ACSI Publishing BV aangegeven, dat het mij tijdens het afsluiten niet duidelijk was dat het om een 2 jarig abonnement ging, maar daar hadden zij geen boodschap aan.

Nou ik wel, want ik vind het op zijn minst niet netjes, dat een bedrijf zich in deze tijd nog zo op de markt manifesteert. Bij de meeste bedrijven sluit je standaard een 1 jarig abonnement af of zoals bij een mobielabonnement wordt het duidelijk kenbaar gemaakt dat het om een 1 of een 2 jarig abonnement gaat.

ACSI Publishing BV geeft er echter de voorkeur aan om dit in de algemene voorwaarden te verstoppen

De oplossing

Abonnement per direct beëindigen en klanten voortaan beter informeren over looptijd. Dit niet verbergen in de algemene voorwaarden.

1 reactie

  1. Auteur
    ACSI
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    We begrijpen dat het vervelend is dat u een het komende jaar een product ontvangt dat u niet gaat gebruiken. Maar op diverse plekken vermelden wij dat het gaat om een abonnement voor minimaal twee jaar. Niet alleen in de algemene voorwaarden. Bijvoorbeeld ook bij de omschrijving van het product in de webshop. Het feit dat u dit niet heeft gezien nemen we echter serieus. We gaan dus kijken hoe we dit nog kunnen verbeteren.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
vvegdo1
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing, Er is geen toezegging gedaan. Zij houden voet bij stuk en willen dat ik gewoon volgend jaar betaal. Dat acsi het nu gaat bekijken hoe zij de informatie op de website kunnen verbeteren, daar koop ik niets voor.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ACSI?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen