Klacht Action: Medewerkers weigeren om geld terug te geven terwijl het binnen de garantie valt

Dramos

Afgelopen november heb ik een elektrisch product aangeschaft bij de action op zuidplein. Bij de kassa werd mij netjes medegedeeld dat er een garantietermijn van 1 jaar wordt gehanteerd op elektrische producten. Het product heeft een tijdje in de kast gelegen en ik heb er dan ook pas sinds kort gebruik van gemaakt. Hierbij is hij echter heel snel kapot gegaan waardoor ik ervoor koos om hem terug te brengen. In de winkel werd mij tot mijn verbazing medegedeeld dat ik te laat was en het product niet kon terugbrengen. De bedrijfsleidster gaf aan dat er een garantietermijn van 6 maanden wordt aangehouden. Dit zou duidelijk op de site staan. Na de site van action te hebben geraadpleegd kwam ik tot de ontdekking dat er op de site zelfs een termijn van 2 jaar wordt aangegeven. Dit gaf ik aan en er werd meteen vijandig gereageerd dat de site niet klopte. Ze weigerden om mijn geld terug te geven. In de winkel zelf heb ik het hoofdkantoor van de action gebeld om meer duidelijkheid te creëren.
Het hoofdkantoor gaf aan dat de termijn van 1 jaar klopte en dat de bedrijfsleidster voor een passende oplossing moest zorgen. Nadat ik dit vervolgens aangaf werd er weer geweigerd om mijn geld terug te geven. Ik moest ter compensatie maar abrupt iets van dat bedrag uit de winkel uitkiezen. Hier ging ik niet mee akkoord. Vervolgens hebben de medewerkers meerdere malen contact gehad met het hoofdkantoor waarbij zij telkens met tegenstrijdige verhalen aan kwamen zetten. Op een gegeven moment kwamen ze zelfs met de stelling dat ik zelf contact moest opnemen met de fabrikant van het product en niks bij hen te zoeken had. Na veel trekken en duwen en meerdere malen het hoofdkantoor te hebben gesproken heb ik uiteindelijk een bon meegekregen waarop geschreven stond dat ik iets mag uitkiezen voor het bedrag. De action doet namelijk niet aan tegoedbonnen dus vonden zij dit een passende oplossing. Dit terwijl ik meerdere malen aangaf dat ik het liefst gewoon mijn geld terug wilde hebben. Ik ben dan ook zeer ontevreden op de manier waarop ik ben behandeld door de medewerkers in de winkel.

Ik zou graag alsnog mijn geld terug willen krijgen waar ik recht op heb aangezien ik het product binnen de garantietermijn van één jaar heb teruggebracht.

Action
    Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht. Uw klacht zal via deze website niet in behandeling genomen worden.

Wij verzoeken u hierbij het bericht rechtstreeks naar Action te sturen. Voor de mogelijkheden om in contact te komen met ons, verwijzen wij u graag naar onze website met de contactgegevens: www.action.com.

Team Webcare Action