Opgelost door Action: Uitblijven antwoord ACTION op vraag over betekenis nominal life time LED lamp, Referentie: M1611 10397

# 196206

Kernpunten mijn mail ;
> verpakking vermeld nominal life time 50000 branduren = 5,6 jaar continue brandduur
> sensorlamp brand alleen avond/nacht en zit nu op 10% van de gespecificeerde levensduur
> mogelijk oorzaak; voeding geeft ruim 13,5 V aan 12 volt LED.
- antwoord van ACTION -
kernpunten zjn geen bewijs dat de lamp ondeugdelijk is.
De "nominal life time" is een indicatie van het aantal branduren, gebaseerd op optimale condities van de lamp, zoals bijvoorbeeld kou, hitte en overbelasting van het (elektrisch) netwerk.
-vraag -
U schetst dat de "nominal life time" overeenkomt met gebruik in optimale condities.
Kunt U aangeven wat uw bron is voor uw nominal life time definitie en wat dan volgens de ervaringen van ACTION een redelijke levensverwachting van een deze LED lamp mag zijn?
nominale waarde staat voor defacto waarde die gemiddeld genomen gehaald wordt en de praktijkwaarde per exemplaar daar in beperkte waarde van kan afwijken.

1. Antwoord op mijn vraag.
2 als mijn interpretatie van de nominal life time juist is vervanging (ikben benieuwd of dit een exemplarisch probleem is en wil dat graag uittesten) of compensatie

Action
    Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Uw klacht zal via deze website niet in behandeling genomen worden. Wij verzoeken u hierbij het bericht rechtstreeks naar Action te sturen.

Voor de mogelijkheden om in contact te komen met ons, verwijzen wij u graag naar onze website met de contactgegevens: https://www.action.nl/over-action/klanten-service/.

Team Webcare Action
    Hub
    Na melding in klachten kompas mijn mail alsnog beantwoord.
    Over de inhoud van dat antwoord ben ik overigens niet tevreden.
    Action schrijft in de mail "wij beschikken niet over deze produkt kennis" en daardoor niet in discussie kan of het product deugdelijk is en doet de zaak daarmee af. Ofwel je hoeft niet aan de regelgeving mbt "deugdelijk product" te voldoen als je er geen verstand van hebt ........
    Zie verder "Levensduur LED lamp" in consumentenbond community.

Hub

Ook een klacht indienen over Action?