Klacht Activa Finance: Poging tot oplichting

Tom Rotterdam

Ook wij zijn zojuist gebeld door Activa Finance te Hoofddorp. Gaat over een telefonische verkoop van Premium Kiosk/Pronea van begin maart 2017. Er zouden een bandopname + kopieën van emails van zijn, die wij nooit hebben ontvangen. Gaat om een bedrag van € 164,95. Wij krijgen geen afschriften van zogenaamd verzonden emails aan ons, omdat wij direct hebben aangegeven niets te zullen overmaken.
Pronea zou een projectnaam zijn. Dit project zou failliet zijn. Dus bellen naar Pronea heeft geen zin, aldus Activa Finance.
Volgens Activa Finance is het aan ons om te bewijzen dat we geen emails of producten hebben ontvangen. Ook zouden we volgens Activa Finance nog het track&trace bericht van maart 2017 moeten kunnen overleggen.
Activa Finance vindt het niet nodig om de credentials van haar opdrachtgever op te vragen of te checken. Naar ons idee is Activa Finance een verlengstuk van Pronea. Wij zullen aangifte doen tegen Activa Finance en de betrokken medewerker vanwege poging tot afpersing resp. intimidatie, poging tot oplichting en valsheid in geschrifte indien wij nogmaals telefonische of anderszins door Premium Kiosk/Pronea of Activa Finance worden benaderd.

Excuses door Premium Kiosk/Pronea of Activa Finance

Ook een klacht indienen over Activa Finance?