Klacht Actys wonen: Actys reageert niet op verzoek kopie herziend puntenrapport woning

AJW1959

Accountmanager van Actys Amsterdam (P. Potgieter) weigert kopie van het herziene puntenrapport te sturen naar aanleiding van uitspraak van de Huurcommissie. De Huurcommissie heeft onlangs vastgesteld dat het aantal punten voor mijn woning onterecht te hoog was vastgesteld door Actys en dat ik teveel huur betaalde. Trouwens géén excuses en compensatie van Actys voor de jarenlange financiële benadeling/oplichting. Het puntenrapport van meerdere huurders in het complex blijken ook niet te kloppen en wel ook in het nadeel van de huurders. Wie dit leest en huurt bij Actys: check het puntenrapport van uw woning!

Actys stuurt mij een herzien puntenrapport en biedt haar excuses aan voor jarenlange financiële benadeling.

Actys wonen
    Geachte heer/ mevrouw Wolswijk,

Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mail.

Uw klacht is direct doorgestuurd naar de directie van MVGM Wonen en zal zo spoedig mogelijk door de desbetreffende persoon in behandeling genomen worden.

Vanuit de afdeling Compliance zullen wij de voortgang en afhandeling hiervan monitoren, maar nimmer inhoudelijk reageren.

MVGM Holding

2288 EC Rijswijk

Correspondentieadres:
    Postbus 1800
    2280 DV Rijswijk

 denk aan het milieu - voordat u deze email print

Geachte mevrouw Goldman van MVGM,
    Hartelijk dank voor uw snelle reactie en het doorsturen van mijn klacht aan de directie van MVGM. Wij waren nog niet op de hoogte van de overname van Actys Wonen door MVGM. Het is een hele verbetering dat MVGM een klachtenafdeling heeft, want dit is niet het geval bij Actys.
    Met vriendelijke groeten,
    A. Wolswijk
    AJW1959
    Helaas nog geen reactie van Actys op mijn klacht.
    Actys wonen
    Geachte heer Wolswijk,

Naar aanleiding van uw bericht op deze site, wil ik graag als eerste reageren op uw opmerking over het uitblijven van documentatie na uitspraak van de huurcommissie. U geeft u aan dat u het aangepaste puntenrapport, conform het onderzoek van de Huurcommissie, nog niet heeft ontvangen en dat u geen excuses noch compensatie heeft ontvangen voor de te veel betaalde huur.
    Het klopt dat u op het moment van schrijven van deze klachtmelding het aangepaste puntenrapport nog niet had ontvangen. Inmiddels is op 9 februari jl. dit aangepaste rapport aan u toegestuurd. De correctie op de huurprijs is op 8 november 2017 (vóór de uitspraak van de Huurcommissie) reeds aan u bevestigd. Het correctiebedrag is na de uitspraak van de Huurcommissie aan u uitgekeerd.

Dan wil ik graag ook ingaan op uw opmerking ten aanzien van de inhoud van het rapport en de financiële consequentie die dit volgens u met zich meebrengt.
    Zoals de afgevaardigde van de Huurcommissie tijdens de zitting heeft toegelicht, is het niet onwaarschijnlijk dat gedurende de lange periode (sinds 1995) dat u woonachtig bent op dit adres, er wijzigingen zijn aangebracht aan de woning. Het puntenrapport is destijds bij oplevering vastgesteld en mogelijk zijn er geen aanpassingen meer doorgevoerd op dit rapport sinds die laatste opname. Daarbij is de regelgeving met betrekking tot het puntenrapport in de laatste 10 jaar veelvuldig gewijzigd en hebben eveneens invloed gehad op het puntenaantal van de woning. Dit is de reden waarom de Huurcommissie uitspraak kan doen over de periode vanaf de laatste aangekondigde huurprijsaanpassing en niet over de periode daarvoor. En tevens de reden waarom de financiële correctie betrekking heeft op de periode vanaf 01 juli 2017 en niet daarvoor.

Na afloop van de zitting bij de Huurcommissie heb ik u onze excuses aangeboden voor het feit dat het puntenrapport op een bepaald onderdeel niet correct is geweest en dat deze fout er klaarblijkelijk is ingeslopen. Benadrukt heb ik ook dat er geenszins opzet is geweest en dat wij altijd proberen de informatie correct te registreren en aan te passen als dit noodzakelijk is – dit blijkt ook uit de bevestiging van de aanpassing puntenrapport die wij op voorhand hebben gestuurd.

Desalniettemin vind ik het vervelend dat u een naar gevoel heeft overgehouden aan deze situatie en hopen wij dat middels deze toeliching de afwikkeling van het geschil is afgerond.

Actys Wonen B.V.

Peter Potgieter

AJW1959
Financiële compensatie voor jarenlange oplichting door Actys. Actys weet trouwens al jaren dat de puntenrapport incorrect zijn maar doet daar bewust niets mee.

Ook een klacht indienen over Actys wonen?