Klacht Actys wonen: Gebreken worden na maanden nog steeds niet opgelost

Marie-Jolanda

Mijn vriend en ik wonen sinds medio mei in een nieuwbouwwoning via Actys. Sindsdien hebben wij een aantal gebreken aan de woning vastgesteld. Hierover hebben wij al sinds de eerste dag dat wij in het huis wonen (14 mei) contact gehad met Actys, maar tot op heden is er niets gebeurd om daadwerkelijk iets te repareren.

We zijn nooit gebeld door een aannemer ondanks dat dit herhaaldelijk beloofd is. Op het verzoek om ons het telefoonnummer van de aannemer te geven wordt niet gereageerd, dus we kunnen ook zelf geen contact opnemen om de gebreken te laten repareren.

Enkele gebreken betreffen kleine dingen waar in principe geen haast bij geboden is, maar we hebben ook enkele gebreken waar wij wel degelijk iedere dag last van hebben of welke ons potentieel dagelijks geld kosten (Zeer luid zoemgeluid hoorbaar in onze installatiekast op zolder, dit geluid is storend in de slaapkamers op de eerste verdieping en wij vragen ons sterk af of onze zonnepanelen wel goed functioneren).

Dat er op korte termijn (2 weken) een aannemer langs komst om onze gebreken op te lossen. Dit probleem loopt inmiddels bijna 3 maanden, dat is onacceptabel!

Wij willen contactgegevens van een aannemer zodat wij hier zelf stappen in kunnen gaan ondernemen aangezien er met ons geen contact op wordt genomen.

Actys wonen
    Geachte heer/ mevrouw,

Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw klacht.

Uw klacht is direct doorgestuurd naar de directie van MVGM Wonen en zal zo spoedig mogelijk door de desbetreffende persoon in behandeling genomen worden.

Vanuit de afdeling Compliance zullen wij de voortgang en afhandeling hiervan monitoren, maar nimmer inhoudelijk reageren.

MVGM Holding
    Marie-Jolanda

inmiddels hebben wij per e-mail vernomen dat onze lijst met gebreken opnieuw is doorgezet naar een derde partij. Dit is inmiddels al vele malen gebeurd in de afgelopen maanden met iedere keer hetzelfde effect: onze gebreken worden niet verholpen en we hebben nog altijd niets gehoord van een aannemer. Wij hebben ook nog altijd geen contactgegevens van een aannemer ontvangen zodat wij eventueel zelf zouden kunnen bellen.

Ondanks vele beloftes gebeurd er dus praktisch gezien nog steeds niets om onze gebreken op te lossen. Wij begrijpen dat deze situatie voor Actys/MVGM wellicht ook zeer frustrerend is, maar het doorzetten van onze gebreken naar de derde partij (die fungeert als vertegenwoordigende partij voor de eigenaar) lost voor ons niets op.

Daarom nogmaals het verzoek om contactgegevens van de aannemer die dit probleem moet gaan verhelpen bij ons zodat wij zelf contact op kunnen nemen.

Marieke Heikens
    Actys wonen
    Geachte mevrouw Heikens,

Hiermede bevestigen wij de ontvangst van uw reactie d.d. 8 augustus '18.

Wij hebben uw verzoek doorgestuurd naar de betreffende persoon en zal zo spoedig mogelijk door de desbetreffende persoon in behandeling genomen worden.

MVGM Holding

Marie-Jolanda

We hebben inmiddels contact gehad met Credit Linked beheer, waarbij is aangegeven dat onze gebreken opnieuw zijn doorgezet naar de aannemer maar dat deze op dit moment dicht is vanwege de bouwvak. Wij wachten daarom op dit moment tot de bouwvak is afgelopen (20 augustus). Wij hopen dat er na deze datum spoedig iemand langs kan komen.

Marieke Heikens
    Marie-Jolanda
    Korte reactie om de klacht actief te houden. Nog geen bericht gehad van een aannemer.
    Marie-Jolanda
    Inmiddels weer een werkweek voorbij en nog altijd geen contact gehad met een aannemer. Onacceptabel!
    Marie-Jolanda
    Helaas weer een werkweek verder en nog altijd niks gehoord van een aannemer. Enkel opnieuw bericht met een belofte dat we binnenkort iets zullen horen. De deadline van 1 september is inmiddels verstreken.

Ook een klacht indienen over Actys wonen?