Klacht Actys wonen: storingen niet verholpen maar wel huurverhoging

DM77

Ik woon sinds maart in een nieuwbouw appartement, bij sleuteloverdracht waren een aantal zaken niet goed
* filters van ventilatiesysteem zwart
* rode lampje van ventilatiesysteem brand erg land - lijkt niet goed te werken
* bespaarknop WC doet het niet
*vloerverwarming keuken doet het niet
van deze zaken zijn meldingen gemaakt. na maanden niks te horen gekregen - ben ik gaan bellen. Ten eerste sta ik altijd minimaal 15 min in de wacht. vervolgens werd me vaak verteld dat er actie kwam - en een mailtje zou krijgen daarover, maar dit is ook nooit gebeurd
de storingen zijn nog niet verholpen, terwijl deze alle met gezondheid en energie te maken hebben. wat dus voor de duidelijkheid al van sleuteloverdracht zo was.
ongeveer een maand geleden heb ik nogmaals de storingen doorgegeven.
hierop heb ik 1 mailtje gekregen, wat een copy paste mailtje was dat ik nog maar eens naar het rode lampje moest gaan kijken.
over de andere storingen dus niks.
nu is er ook nog een huurverhoging doorgevoerd, wat op zich geen probleem is, maar het me niet meer dan redelijk lijkt om eerst de storingen, die met gezondheid en energiebesparingen te maken hebben op te lossen.
dit heb ik ook gemaild, maar weer een standaard copy paste emailtje, en op het voorstel om eerst de storingen op te lossen, voordat de huurverhoring van kracht gaat, wordt op gereageerd "hier ga ik niet over "
er wordt tevens geen duidelijkheid gegeven wanneer mijn storingen worden verholpen.

storingen zsm verhelpen - en de huurverhoging niet eerder in laten gaan dan de storingen zijn verholpen
daarnaast duidelijkere en betere communicatie - ik heb nu deze klacht opgeschreven terwijl ik nu al 43 min de wacht sta

Beste heer,

Hartelijk dank voor uw bericht, fijn dat u de tijd en moeite heeft genomen om ons via deze weg op de hoogte te stellen van de desbetreffende situatie.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat het zo lang duurt voordat u telefonisch te woord gestaan wordt.

Wij bespreken uw klacht intern met de juiste afdeling en komen hier graag zo spoedig mogelijk op terug.

Hopende u voor nu voldoende te hebben geïnformeerd, Actys Wonen wenst u een prettige dag toe.

Actys Wonen bv
    Beste,

Allereerst willen wij u hartelijk danken voor uw geduld in deze kwestie.
    Hierdoor kregen wij de kans om voor u na te gaan wat er aan de hand is.
    Wij bieden graag onze welgemeende excuses aan als wij u de indruk hebben gegeven dat uw klacht niet gehoord wordt en wij onbereikbaar voor u lijken. Dit is absoluut niet onze bedoeling en de manier waarop Actys Wonen graag te werk gaat.

Wij hebben intern navraag gedaan bij de juiste afdeling, zij gaven aan eerder al een aannemer ter beoordeling en afhandeling langs te laten komen, zodat zij eventuele gebreken kunnen bekijken en (onder voorbehoud) kunnen repareren.
    Wij hebben de firma Aan de Stegge nogmaals gevraagd om met spoed contact met u op te nemen en een afspraak te maken om actie te ondernemen.
    Ook geven zij ons een update wanneer u geholpen bent.

Wij hopen u op deze manier van een passende oplossing te hebben voorzien.

Actys Wonen bv
    Best Actys,

Dat is wel bijzonder, want tot op heden heb ik nog nooit iets gehoord of is er contact opgenomen met mij
    " zij gaven aan eerder al een aannemer ter beoordeling en afhandeling langs te laten komen, zodat zij eventuele gebreken kunnen bekijken en (onder voorbehoud) kunnen repareren. "

Ik weet niet precies wat deze volzin wordt bedoelt maar contact is er niet opgenomen ( dus al maanden niet )

Ik ben ook benieuwd of de huurverhoging nu doorgaat voordat dus de storingen zijn opgelost en wat jullie reactie erop is waarom de huurverhoging wel of niet doorgaat met een duidelijke reden

Daarnaast zou ik het op prijs stellen dat er telefonisch contact word opgenomen met mij over deze kwestie (s)
    * wanneer worden welke storingen / gebreken opgelost
    * Per wanneer gaat de huurverhoging in en wat zijn de beweegredenen hiervoor

Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het klopt inderdaad dat er nog geen contact met u is opgenomen door de firma, vandaar dat wij nogmaals aan hen hebben gevraagd dit te doen. Daar informeerden wij u over in vorige berichtgeving.

Uiteraard begrijpen wij dat u telefonisch contact wenst met onze storingen dienst.
    U wordt vandaag telefonisch te woord gestaan door onze collega's.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd, Actys Wonen wenst u een prettige dag toe.

Actys Wonen

DM77
    Ik ben niet gebeld door Actys

Beste,

Hartelijk dank voor uw bericht.
    Door drukte zijn onze collega's er gister niet aan toegekomen om u te bellen.
    Onze excuses hiervoor!

Onze collega's nemen vandaag nog contact met u op.

Actys Wonen

DM77
D e klachten zijn nog niet opgelost Deze klacht zou ik ook pas willen sluiten op het moment dat de klacht daadwerkelijk is afgesloten Graag bij deze weer openen Status is dat ik door Actys ben gebeld door de account manager - die gaat komende week per mail antwoorden geven op de klachten en de vraag over de huurverhoging - indien dit verder allemaal correct gaat en Actys dus duidelijkheid gaat bieden naar de verhuurder - zeker ook wanneer de klachten opgelost gaan worden - dan kan de klacht gesloten worden Voorals nog een boos gezichtje omdat de klacht al is gesloten door Actys - terwijl nog niks echt kwa oplossing is geboden Graag weer openen dus aub 😁

Ook een klacht indienen over Actys wonen?