Klacht Actys wonen: Te hoog termijnbedrag betalingsregeling stookkosten

John

Wij hebben van Actys wonen onze eindnota van de stookkosten ontvangen, dit is vastgesteld op een bedrag van 484,29 euro.
Aangezien het voor ons niet mogelijk is om het bedrag in 1 keer te betalen, hebben wij een email gestuurd naar de afdeling debiteuren van actys met de vraag of we het in 10 termijnen kunnen betalen, dit bedrag is voor ons het maximale per maand wat we kunnen missen.
Waarop zij terugstuurde dat ze niet akkoord gingen en dat het in 5 termijnen betaald moet worden, wat voor ons gewoon niet te doen is.
Toen hebben we nog een email gestuurd met nogmaals het verzoek van 10 termijnen omdat we anders in de problemen komen maar daar hadden ze weer geen boodschap aan en dat de 5 termijnen al uit coulance is.
Ik vind dit niet netjes, wij betalen altijd netjes onze rekeningen en geven duidelijk aan dat het voor ons echt niet te doen is, dit is geen coulance.

Dat er een betalingsregeling van minimaal 8 maanden kan worden afgesproken

Actys wonen
    Beste meneer Horsten,

Hartelijk dank voor uw bericht, wij hebben deze goed ontvangen en uw klacht in behandeling genomen. Wij hebben contact opgenomen met de debiteuren administratie van Actys Wonen. Graag willen wij verwijzen naar het eerdere mailverkeer dat u van deze afdeling ontvangen heeft.

Helaas kunnen wij u niet meer termijnen of uitstel aanbieden dan ons eerder gemaakte voorstel. Vijf termijnen is al ongebruikelijk, maar hebben uit coulance eenmalig een uitzondering gemaakt.

Graag willen wij u verzoeken verdere vragen en/of opmerkingen via de mail met debwonen@actyswonen.nl te versturen. Aangezien onze collega’s hier u het beste mee van dienst kunnen zijn.

Wij hopen hiermee u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hartelijke groet,
    Actys Wonen bv.

Ook een klacht indienen over Actys wonen?