Opgelost door AEG: AEG Condensdroger Lavatherm 56840 L doet opeens helemaal niets meer

Jerommeke1961

Na 4,5 jaar doet onze condensdroger van het ene op het andere moment helemaal niets meer. Geen lampjes, geen piepjes, helemaal niets meer. Lijkt wel of er geen spanning meer op staat, wat echter wel het geval is. Na een rondje googelen op internet word ik er niet vrolijker van. Lijkt wel of alle AEG-drogers het zo'n beetje op deze leeftijd begeven. Oorzaak: een defecte printplaat. Iets wat een consument van een dergelijk product van AEG toch niet al na 4,5 jaar zou verwachten. AEG gebeld. Voorrijkosten € 62,50. Nieuwe printplaat € 173,50 (ex. BTW) en € 19,82 arbeidsloon per 15 minuten. Reparatie komt dus neer op de helft van de nieuwwaarde van deze droger. Te gek voor woorden gewoon. Een dan duurt het ook nog meer dan een week voor ze kunnen komen. Vind je het gek als ze dergelijke slechte producten leveren. Als dit tegenwoordig normaal is bij AEG, dan koop ik nooit meer iets van AEG maar een ander en goedkoper merk. De levensduur blijkt toch hetzelfde te zijn.

Een tegemoetkoming in de reparatiekosten/printplaat. Een dergelijk hoge reparatie verwacht je niet van een AEG product.

AEG
    Wij hebben de klant geprobeerd te bellen en de voicemail ingesproken met de vraag om terug te bellen naar 0172-468 172.Met vriendelijke groet,Nikki
    AEG Webteam
    Jerommeke1961
    Ik heb inmiddels de klantenservice teruggebeld. Er is een voorstel gedaan om alleen de voorrijkosten te betalen en het arbeidsloon. De printplaat hoef ik niet te betalen. Dit vind ik in ieder geval een acceptabel voorstel, wat ik heb geaccepteerd. Er is een afspraak gemaakt voor 18 maart. Tot zoverre ben ik tevreden.
    Jerommeke1961
    Vandaag is de monteur van AEG/Electrolux conform afspraak langs geweest. Defect was inderdaad de printplaat en is vervangen door een nieuwe. Monteur was op de hoogte van de gemaakte afspraken en hoefde zodoende alleen de voorrijdkosten en het arbeidsloon te betalen. Arbeidsloon viel ook mee. Had wel de droger wel al uit het washok gehaald, wat het voor de monteur makkelijker maakte. De totale reparatie kwam neer op een bedrag van € 88,92, waarmee ik goed kan leven.
    Jerommeke1961
    Zie hiervoor mijn laatste reactie. Ben in ieder geval tevreden met de geboden oplossing.

Jerommeke1961

Ook een klacht indienen over AEG?