Klacht AEG: AEG droger defect net buiten garantie: geen coulance

AEGdrogerklant

Onze wasdrogervan AEG type T76785NIH is helaas defect waardoor hij extreem lang droogt, tot wel 6 of 7 uur. Aanschafdatum is 28 december 2016 waardoor AEG simpelweg aangeeft dat de 2 jaar garantie voorbij zijn. Dit is slechts 2,5 maand na afloop van de garantieperiode terwijl het defect al langere tijd speelt maar eerst niet is opgevallen (droger loopt vooral overdag en bij thuiskomst is de was klaar). Beroep op coulance en conformiteit (wasdroger moet langer dan 2 jaar meegaan) mocht niet baten. Volgende week komt een monteur maar dit kost dus minimaal 120 euro, exclusief onderdelen.

Ik wil dat AEG gratis een reparatie uitvoert aangezien de fabrieksgarantie niet uitsluit dat een consument meer dan 2 jaar recht heeft op een deugdelijk product. Slechts 2 maanden na afloop van de garantie terwijl het probleem ook al langer speelde en dus al binnen de garabtieperiode optrad.

AEG
    Goedemiddag,

Vervelend om te horen dat uw droger niet goed meer functioneert. Het is inderdaad zo dat er kosten verbonden zijn aan een servicebezoek buiten de garantietermijn. Wel is het zo dat wij een maximaal reparatietarief hanteren tot 72 maanden op technische defecten. Hierbij houden we rekening met de leeftijd van het apparaat. Dit houdt in dat u enkel het bedrag betaalt wat voor de leeftijd van het apparaat van toepassing is en wij de overige kosten voor onze rekening nemen. Mocht u hier alsnog een afspraak voor willen maken kunt u contact opnemen met onze servicedienst via 0172 - 468 300.

Anjuli
    AEG Webcare