Klacht AEG: AEG/Electrolux brengt ten onrechte hoge reparatiekosten in rekening.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 265768
Gebruiker
AEG inbouwoven
Datum
3 reacties

Details

De klacht


Van mijn AEG inbouwoven, nog geen vier jaar oud, knapte spontaan de voorste ruit. Een AEG/Electrolux reparateur herstelde de zaak, maar moest zeer hoge voorrijkosten rekenen en zijn werkzaamheden à maar liefst € 7,00 per 5 minuten factureren. Bij een tevredenheidscheck de aanwezige optie ingevuld om teruggebeld te worden omdat ik dat geen stijl vond. Géén enkele respons. Daarna via meerdere email adressen van AEG/Electrolux gevraagd om restitutie omdat dit toch een productfout is. Na bijna 3 (!) weken op al die mails een (negatief) antwoord, want het zal volgens AEG/Electrolux wel onoordeelkundig gebruik zijn. Zelfs een aanbod van mij om dan de kosten te delen, werd afgewezen. Dit daarna allemaal ook nog eens - persoonlijk geadresseerd - via een brief gemeld aan de algemeen directeur: ook hier géén reactie tot nu toe...

De oplossing

Terugbetaling van de reparatiekosten.

3 reacties

  1. Auteur
    AEG
    Datum
    We vinden het jammer om te horen dat u problemen heeft gehad met uw inbouwoven. We zouden graag uw postcode ontvangen zodat wij het dossier kunnen inzien en opnieuw beoordelen.
    Met vriendelijke groet,
    Iris
    AEG Webcare
  2. Auteur
    AEG inbouwoven
    Datum
    De postcode is 3816TH1
  3. Auteur
    AEG
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Van Dijk,

    In een schriftelijke reactie heeft de algemeen directeur u het standpunt van AEG nogmaals uitgelegd dat een productiefout na bijna 4 jaar is uitgesloten. Wij zien geen aanleiding ons standpunt hierin te herzien.

    Met vriendelijke groet,

    Marike
    AEG Webteam

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AEG inbouwoven
Datum
Uiteindelijke oplossing
Onbegrijpelijk dat men blijft volhouden dat een SPONTANE breuk in een apparaat van nog geen 4 jaar oud niet door een sluimerend proces vanwege een productiefout zou kunnen zijn ontstaan. Zeker ook gezien de uitlatingen (onder getuigen!) van de monteur. Erg slecht is het dat zelfs op mijn voorstel de schade te delen (wat uiteindelijk voor AEG dan een flutbedrag is, maar voor mij - mede door de 21% BTW - nog altijd een aardige som) afwijzend is gereageerd. Ronduit schandalig is het dat een reactie van de directeur en een eerdere reactie van de manager klantenservice PAS NA WEKEN en VEEL REMINDERS naar diverse contactadressen gegeven is.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over AEG?