Klacht AEG: AEG Lavatherm T55840 ineens 'dood'

C.D. Penso

Onze AEG T55840 Lavatherm droger (ca. 2 jaar oud) is na een droogbeurt er in een keer helemaal mee gestopt. Ik lees nu op internet dat een kapotte printplaat bij dit type een veel voorkomend euvel. Is de machine te resetten of is hij gewoon kapot?

Graag hoor ik van AEG wat de voorrij- en reparatiekosten zijn, ik begrijp dat de printplaat kosteloos is. Lijkt me overigens dat een printplaat relatief eenvoudig te vervangen is?

AEG
    Wij adviseren u contact op te nemen met onze servicedienst via 0172-468 300. Zij kunnen u informatie geven over de eventuele kosten en de reparatie.

Nikki
    AEG Webcare
    C.D. Penso
    Tijdens telef. contact met de klantenservice van AEG werd mij verteld dat de reparatie vd printplaat van de T55840 droger € 350, - (incl. € 62,50 voorrijkosten en arbeid € 21,50 per 15 min) kost. Toen ik aangaf dat ik de printplaat zelf uit de machine had gehaald (ca. 30 min) en er dus een opgestuurd wilde hebben (of afhalen) zei men dat die mogelijkheid niet onder de voorwaarden valt en dat ik dus verplicht was de printplaat door een AEG-monteur te laten plaatsen!? Na even doorpraten was
    C.D. Penso
    en gezegd te hebben dat automerken auto's teughalen als er een fabricagefout inzit is mij aangeboden de plaat gratis te leveren mits ik hem door een AEG-monteur liet plaatsen. Kosten: voorrij € 62,50 en ca 1 uur arbeid, dus totaal ca. € 145, - maar geen garantie!! OPLOSSING: De plaat naar de Witgoedmonteur gestuurd, porto € 6, 50 en € 59, - aan kosten vooruitbetaald. 3 dagen later de herstelde printplaat terug met 1 jaar garantie! De droger draait weer. Geen AEG meer voor ons
    C.D. Penso
    Uit de vele reacties op internet blijkt dat er een fabricagefout in de T 55840 zit die na 2-4 jaar optreedt dus AEG correct oplossen en garantie geven op de reparatie. € 350,- reparatiekosten voor een machine die € 475, - nieuw kostte en al enkele jaren oud is, is niet klantgericht.

C.D. Penso

Ook een klacht indienen over AEG?