Klacht AEG: AEG Lavatherm T58860 doet niets meer - printplaat probleem

bergse

Mijn AEG Lavatherm T58860 wasdroger doet niets meer. Gekocht eind 2010. Op basis van vele andere vergelijkbare gevallen op internet, is dit hoogstwaarschijnlijk een probleem met de printplaat. Hetzelfde probleem is door AEG gratis verholpen na een klacht op deze website (http://www.klachtenkompas.nl/aeg/aeg-wasdroger-lavatherm-t-58860-kapot-binnen-3-jaar). Ik heb bij AEG gevraagd om eveneens een gratis diagnose en een gratis reparatie als het inderdaad om het printplaatprobleem gaat. Het antwoord was dat (1) AEG niet op de hoogte is van wat op deze website staat (terwijl ik het nummer heb gedraaid dat bij de bovengenoemde links door AEG zelf is vermeld), (2) dat er altijd voorrijkosten betaald moeten worden, en (3) dat de printplaat alleen gratis vervangen wordt als het apparaat niet ouder dan 48 maanden is.

Ik wil dat er een gratis diagnose wordt uitgevoerd en als het inderdaad om het printplaatprobleem gaat, die gratis vervangen wordt. We gebruiken de wasdroger relatief weinig en de levensduur van een AEG kwaliteitsproduct zou veel langer moeten zijn dan vijf jaar. De limiet van 48 maanden vind ik om deze reden ook niet te begrijpen. (Volgens http://www.wassen.nl/wasdrogers/droogpedia/wat-is-levensduur-wasdroger/ zou een AEG ca. 3750 droogbeurten, wat met zelfs 5 droogbeurten per week uitkomt op 14 jaar.)

AEG
    Wij hebben contact opgenomen met de klant en zullen een mail sturen voor aanvullende gegevens.

Nikki
    AEG Webteam
    bergse
    Het bod van AEG was: "Wij bieden een kosteloze diagnose. De technicus komt dan om het apparaat te beoordelen. Op basis van zijn bevindingen zal hij een prijsopgave geven. Mocht het de printplaat betreffen, zal de prijsopgave bestaan uit voorrijkosten en arbeidsloon(max. € 125)."
    Geen coulance dus, want een gratis diagnose, maar geen gratis reparatie, heeft weinig zin als de droger stuk is. Via SmallRepairs voor €50 de printplaat laten maken. Jammer dat AEG er 2,5 keer zoveel rekent.

bergse

Ook een klacht indienen over AEG?