Klacht AEG: AEG stoomoven moet voor de 1e keer ontkalken ,maar werkt niet?

sad Niet opgelost
R deWerdt

stoomoven 2016 eind maart gekocht weinig in gebruik gehad .
na een bepaalde tijd van gebruik moet de stoomoven ontkalkt worden ,
ik ga voor de eerste keer het programma aanzetten voor te ontkalken nou werkt het ontkalken niet . Met AEG contact daar over gehad , als advies nog een keer het hele programma doorlopen ( had ik al 3x gedaan ) maar als dat niet lukte moest ik even de stroom er af halen 10min. wachten dan zou de stoomoven bij de stroom er weer op te zetten resetten . dat ook tot 3x herhaald maar de stoomoven voerde niet de taak uit die in de gebruiksaanwijzing staat .
heb AEG gebeld en ze vonden dat er een monteur naar moest kijken en het probleem zou oplossen en dat zou dan maximaal 195,- euro gaan kosten daar zit incl. voorrijkosten bij . Nou ik ben het daar niet mee eens dat ik weer voor de kosten moet opdraaien dat een stoomoven die nog geen 3 jaar oud is en die voor de eerste keer ontkalkt moet worden . ik vind dat een apparaat in zo'n vroeg stadium van zijn levensduur dit soort storingen al vertoond niet goed door ontwikkelt is ,en dat de kosten voor de fabrikant / leverancier zijn, die zijn verantwoordelijk voor dit soort gebreken .
Apparaat heeft veel geld gekost 1485,- euro dan vind ik enige coulance van AEG wel op zijn plaats .
afgelopen 2 jaar ook al problemen gehad met combi magnetron van AEG .
binnen garantie periode, lampje kapot , twee keer een glasplaat vervangen moest worden van de combi , en men vond dat ik bij de tweede glasplaat voorrijkosten moest betalen . het blijkt ook dat er een ontwikkelings fout in de combi magnetron zat volgens de service afdeling, en nu de stoomoven die niet meer werkt .
ik heb het helemaal gehad met AEG . ik sta machteloos door de macht positie die AEG gebruikt naar de consument .
Daarom dit verzoek aan jullie of klachtenkompas met enige bemiddeling iets kan betekenen voor mij.
ik heb het helemaal gehad met AEG!!

Graag dat jullie enige bemiddeling voeren en AEG duidelijk maken dat ik het er totaal niet mee eens ben dat ik voor de kosten moet opdraaien. ik vind als apparaten in zo'n vroeg stadium gebreken vertonen dan was het apparaat niet goed om op de markt in de verkoop te brengen .
vind dat het apparaat kosteloos gerepareerd moet worden.

AEG
    Goedemiddag,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat er problemen zijn met het ontkalken. We hebben gekeken naar de situatie en kunnen de reparatie helaas niet kosteloos aanbieden. In dit geval is het maximaal reparatietarief van €195,- van toepassing, mits het om een technisch defect gaat. Als u hier een afspraak voor wil maken dan hoor ik het graag, of u kunt contact opnemen met onze servicedienst om een bezoek in te plannen.

Anjuli
    AEG Webcare
    AEG
    Goedemorgen,

In uw brief geeft u onder andere aan dat u een kosteloze reparatie wil of een nieuw apparaat. Ik heb de situatie nogmaals bekeken, wij hebben eerder kosteloos een lampje vervangen in uw oven, dit valt normaal gesproken niet onder de garantie. Ook zijn wij u eerder bij een andere reparatie tegemoet gekomen in de kosten. Wij kunnen, kijkend naar de situatie, daarom de reparatie helaas niet kosteloos uitvoeren. U geeft ook aan in uw brief dat het apparaat niet aan uw verwachtingen voldoet. In dat geval wil ik u aanraden u te wenden tot de verkoper, gezien u met hen een koopovereenkomst heeft gesloten. Wellicht dat zij een andere oplossing kunnen bieden.

Anjuli
    AEG Webcare

R deWerdt
Uiteindelijke oplossing Ten eerste het gaat om de stoomoven, ten tweede vind het een teken van zwakheid dat AEG andere zaken bij gaat halen die daar helemaal niets mee te maken hebben. U bent bekend met mijn verhaal en we kunnen nu wel kat en muis gaan spelen maar als u niet met een schappelijk ander voorstel / oplossing komt dan ga ik proberen om er landelijke bekend aan te geven zowel via de media / overige instanties die graag in dit soort zaken willen bemiddelen , en dat ik als consument mijn recht via hun kan krijgen . M.vr.gr R de Werdt