Klacht AEG: AEG Stoomoven roest achterplaat

Klachtnummer
# 448440
Gebruiker
AEGKlant112
Datum
2 reacties

Details

De klacht

We hebben een AEG stoomoven die prima functioneert. Alleen de achterplaat roest door op de bevestigingspunten. Aan de hand hiervan contact opgenomen via keukenzaak met AEG. Het blijkt dat er geen garantie meer opzit (3,5 jaar oud). Als voorstel willen ze iemand langs laten komen om de schade te beoordelen. De kosten zijn dan wel voor ons € 119,-.

Ik ben van mening dat een stoomoven niet hoort te roesten binnen zo'n kort tijdsbestek. Dat zullen de technische ontwerpers van AEG toch ook wel snappen. En dan worden de kosten ook nog bij de klant neergelegd.

Vooruitlopend daarop heb ik voorgesteld dat ze maar een nieuwe achterplaat kunnen opsturen. Dan schroef ik deze er zelf wel in. Dat kon allemaal niet. Er moest een beoordelaar langs komen.

Gezien de vele vergelijkbare reviews op internet, lijkt het me meer op een ontwerpfout. Al verder lezend hierin zal het AEG voorstel erop neer komen dat de oven compleet vervangen moet worden, waarvoor dan ook weer een bepaald bedrag moet worden betaald.

Ik vind jammer en een totaal niet klantvriendelijke oplossing van AEG.




De oplossing

Graag zou klantvriendelijker behandeld willen worden. Het oplossend vermogen/meedenkend van AEG zou toch wel anders kunnen. Minder schuilen achter policy, formulieren en standpunten. Als er een fout is gemaakt (dat doet iedereen), los het dan op en leg het probleem bij de klant neer.
De klant is , dankzij internet steeds mondiger en wijzer en gaat dit niet langer accepteren.

2 reacties

  1. Auteur
    AEGKlant112
    Datum
    Rectificatie: Als er een fout is gemaakt (dat doet iedereen), los het dan op en leg het probleem niet bij de klant neer
  2. Auteur
    AEG
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag, ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat er eventueel kosten bij komen kijken. Echter, buiten de garantietermijn is dit altijd het geval. Het bedrag dat wij aanbieden, daarin houden wij rekening met de leeftijd van het apparaat en bieden we tevens een jaar garantie op de reparatie. Het spijt me u hierin niet anders te kunnen berichten.

    Met vriendelijke groet,

    Anjuli
    AEG webcare

Ook een klacht indienen over AEG?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen