Klacht AEG: Droger T65280 ac strijkdroog is te droog

Bumpy

Nieuwe machine, strijkgoed te droog, staat op laagste Co 1 streep ingesteld. Klacht ingediend antwoord droger= om te drogen en niet om strijkdroog eruit te halen. Waarom dat er dan vermeld staat strijk-kast-extra droog op de machine was een fout.
Naar aanleiding van dit kolder antwoord nogmaals contact opgenomen.
Kreeg het advies de kuip met azijn schoon te maken, de centrifugestand ipv 1400 toeren op 1200 te zetten. Er zou te weinig wasgoed gedroogd worden, kan ook handmatig de stand ingeven. Ook weer zo'n dom advies want deze stand is volgens gebruiksaanwijzing voor een enkelstuk. Bovendien had ik ook dit al eerder geprobeerd, met als resultaat dubbele droogtijd en nog te nat.
Technische dienst kan langskomen,maar als er volgens de monteur niets aan de hand is, zijn de kosten voor mij. Gezien de stompzinnige adviezen ben ik het vertrouwen kwijt. Meer dan 35 jaar AEG klant nooit problemen gehad.
Deze droger heeft als predicaat beste keus, beste koop gekregen :-(:-(::-(

Oplossing van het droogprobleem. Laat zonder de dreiging dat de kosten voor mijn rekening kunnen zijn de technische dienst langskomen, de sensor werkt m.i. niet goed en stuur de consumentenadvies afdeling op cursus.

AEG
    Wij vinden het vervelend te horen dat u niet optimaal gebruik kunt maken van uw apparaat. Als de CO op de laagste stand staat droogt hij langer. Deze staat standaard ingesteld op gemiddeld en is te verhogen voor een natter resultaat.
    Bumpy
    Dat heb ik allemaal al uit geprobeerd. In de bijgeleverde gebruiksaanwijzing heeft men het over CO standen 1,2,3 streepjes. Op uw website gebruiksaanwijzing heeft men het over resp >300, 300-600 en > 600 uS/cm. Welke leek weet nu wat dat is? Via notabene een aquarium website kwam ik er achter dat de hardheid van het water bepaald moet worden en aan de hand daarvan de stand bepalen uS/cm. Niemand had daar in de winkel ooit over gehoord!!
    Ik zou hem op Co 2 moeten zetten, maar helpt niet.
    AEG
    Als het een defect van de sensor zou betreffen, zou het apparaat een foutcode aangeven.
    Het betreft dus geen defect aan het apparaat. Als u aangeeft de was te droog te vinden, kunnen wij u alleen adviseren het programma eerder te stoppen.
    Mocht het apparaat niet voldoen aan uw verwachtingen, verwijzen wij u naar Consuwijzer.nl.
    Bumpy
    Jammer, dat dit uw emoge oplosdong is, ik ga de koop ontbinden
    Bumpy
    Excuus voor de type fouten, ben ook zo kwaad

Ook een klacht indienen over AEG?