Opgelost door AEG: Dure AEG vaatwasser defect na net 2 jaar. AEG legt probleem bij consument
Details
Klacht
We hebben als onderdeel van de nieuwe keuken een AEG inbouw vaatwasser met comfortlift gekocht factuurdatum die geïnstalleerd is op 06-10-2020.Vandaag op 29-12-2022 is deze defect (lekkage) en moet er een AEG monteur langskomen voor reparatie. Kosten: 219 euro.
Het betreft het model: FSE62800P serienummer: 033440040
Naast het feit dat we minder dan 2 maanden buiten de gestelde fabrieksgarantie vallen, zou dit apparaat volgens de gebruiksduur verwachting minimaal 8 jaar mee moeten gaan in plaats van defect te gaan na 2 jaar en minder dan 2 maanden. Ik heb met via de telefoon willen beroepen hierop maar krijg geen gehoor.
Bij deze beroep ik me hier toch op en mijn rechten in deze en wens een passende oplossing voor het defect aan mijn apparaat.
Gewenste oplossing
Ik verwacht een passende oplossing, want volgens de gebruiksduur verwachting zou dit apparaat niet na net twee jaar kapot mogen gaan. Wellicht is er sprake van een productie fout zoals ik ook in een online artikel las:https://universaldiscoverymethodology.com/2022/01/11/repairing-an-aeg-favorit-comfortlift-dishwasher/
Ik eis een passende oplossing, passend bij de prijs en levensduur verwachting van het apparaat.
Alle factuur gegevens kunnen direct overlegd worden indien noodzakelijk
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.