Klacht AEG: Het niet kosteloos annalyseren van een storing en reparatie onder garantie

PS

Op 25 nov. 2011 AEG condensdroger 8kg Lavatherm 58860 gekocht. Twee jaar garantie en 10 jaar garantie op de motor. Sinds 2 weken een foutmelding E50 (foutcode voor de motor) en wasdroger doet niets meer. Het product voldoet niet aan ons verwachtingspatroon van het merk als AEG. Reactie AEG: Maximaal garantietarief regeling kosten € 225 bij reparatie of technicus bezoek en analyse voorrijkosten bedragen € 62,50 en het arbeidsloon is € 6,61 per 5 minuten. De minimale reparatietijd bedraagt 15 minuten. Gebruik wasdroger minimaal (3 pers.huishouden droger vaak buiten). De foutcode E50 is een vaak voorkomende klacht bij AEG, wat doet vermoeden dat er een structurele fout zit in het product. Terugroep acties (zelfreflectie) zoals in de auto industrie zou m.i. wenselijk zijn. Mijn mening is dat een gratis analyse onderzoek moet plaatsvinden. Betreft het de motor, dan gratis reparatie. Zo niet dan opgave wat de reparatie gaat kosten, zodat ik kan besluiten de droger te laten maken.

1. Kosteloos analyse van de storing.
2. Gezien het een klasse droger is, die minder gebruikt wordt dan normaal, dient een kosteloze reparatie overwogen te worden door AEG. Na de analyse dient door AEG te worden aangegeven wat de kosten zijn om te repareren, of dat de reparatie onder de garantie valt (wat eigenlijk niet anders kan E50 motor storing en 10 jr garantie op de motor). Als er toch kosten zijn voor reparatie heb ik het recht kosteloos van reparatie af te zien. Gezien de staat van de droger, de jonge leeftijd, het weinige gebruik en het kwaliteitsmerk AEG, lijkt bovenstaande geen onredelijke gewenste oplossing.

AEG
    Wij hebben contact opgenomen met de klant en een aanbod gedaan. De klant gaat hiermee akkoord en in overleg is er een afspraak ingepland.

Nikki
    AEG Webteam
    AEG
    Er is een diagnose uitgevoerd en daaruit blijkt dat de storing wordt veroorzaakt door de aansturing van de motor en niet de motor zelf. Daarom zullen er voor reparatie kosten worden berekend. De klant heeft aangegeven hier niet mee akkoord te gaan.

Nikki
    AEG Webteam
    PS
    De reparatiekosten bedragen € 225,=. In mijn optiek zijn de kosten voor de defecte printplaat € 180 excl. btw buitensporig op een aankoopbedrag van € 554 voor de hele droger. De droger is nog geen 4 jaar, bij minimaal gebruik (3 pers.) en gebruik droogmolen buiten. Mijn bijdrage mag m.i. max 20% bedragen van de aankoopsom. AEG wil mij niet verder tegemoet komen. Mijn verwachtingen voor kwaliteit en service van AEG zijn nu negatief bijgesteld. Een nieuwe droger wordt GEEN AEG meer.

Ook een klacht indienen over AEG?