Klacht AEG: Hoge kosten voor reparatie van een wasdroger die net buiten de garantie valt.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 382212
Gebruiker
E. Olymulder
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Wasdroger is defect net na de fabrieksgarantietermijn. Wasdroger is gekocht op 11-1-2017 bij de mediamarkt. Die verwezen me naar AEG omdat de garantietermijn is verlopen. AEG gebeld die rekenen 219 euro voor de reparatie ongeacht wat er aan de hand is. Dat hij net 6 maanden buiten de garantie valt hebben ze geen boodschap aan.

De oplossing

Een deugdelijk product als een droogtrommel, die ook nog eens alleen voor beddengoed wordt gebruikt, moet langer mee gaan dan 2,5 jaar. Ik verwacht van AEG dat zij de wasdroger repareren Zonder daarvoor 219 euro in rekening te brengen.

1 reactie

  1. Auteur
    AEG
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Vervelend om te horen dat u problemen heeft met uw droger. Buiten de standaard garantiermijn van 24 maanden zijn er inderdaad kosten verbonden aan een servicebezoek. Het tarief dat u geboden is betreft een vast tarief, mocht de reparatie duurder uitvallen dan zijn de overige kosten voor onze rekening. Als u daar alsnog een afspraak voor wil maken kunt u contact opnemen met onze servicedienst via 0172 - 468 300. Indien u een andere oplossing wenst raad ik u aan u te wenden tot de verkoper, gezien u met hen een koopovereenkomst hebt gesloten.

    Met vriendelijke groet,

    Anjuli
    AEG Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E. Olymulder
Datum
Uiteindelijke oplossing
Dat ik mij tot de verkoper moet wenden is toch de grootste onzin. Zij zijn alleen een tussenpersoon die jullie product verkopen. Dat dat product dan niet goed gefabriceerd blijkt te zijn is niet de schuld van hen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over AEG?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen