Klacht AEG: mooie keuken verpest door steeds defecte magnetron

rvalk

In 2015 een keuken gekocht waarvan onze inbouwapparatuur van AEG is (7 stuks) Met de keuze voor AEG dachten wij een A-klasse merk te hebben gekozen, maar helaas is afgelopen maanden het tegendeel bewezen. In juni 2018 een defect aan de magnetron waardoor niks meer warm werd. Uiteraard kan dit gebeuren en na een paar dagen heeft de monteur de magnetronbuis vervangen. In december 2018 precies hetzelfde probleem en weer is de magnetronbuis vervangen door een monteur. Nu eind maart exact hetzelfde probleem; een enorm hard geluid bij het opwarmen en niks werd überhaupt meer warm. Met de geschiedenis van afgelopen maanden was het voor ons duidelijk dat we wederom te maken hadden met een defecte magnetronbuis. Contact opgenomen met de klantenservice en die ''betreurde'' het ten zeerste ook omdat we een tweeling hebben van 10 maanden waar geregeld voeding en flessen van opgewarmd moeten worden. De medewerker van de klantenservice gaf aan om een monteur te sturen en dat deze grondig onderzoek zou doen om tot de kernoorzaak te komen van het terugkerende probleem. Na twee dagen een monteur hier gehad die direct de magnetronbuis heeft vervangen omdat de oorzaak van het defect niet te achterhalen was en hierbij gaf hij aan dat we de volgende dag AEG moesten bellen voor een hele nieuwe magnetron. De monteur heeft ook aan de klantenservice doorgegeven dat er sprake zou zijn van roestvorming wat ons nooit is verteld. Met heel veel bloed, zweet en tranen vanuit ons, maar ook vanuit de keukenzaak willen ze een nieuwe magnetron plaatsen voor de 25 euro administratiekosten, maar dezelfde is niet meer mogelijk waardoor we straks een compleet ander design magnetron hebben naast de oven. Kortom je koopt voor duizenden euro's aan inbouwapparatuur, maar service en begrip zit daar niet bij!

Ik zou het zeer waarderen als AEG mij tegemoet komt met een oven uit dezelfde lijn.
dat apparatuur defect gaat kan gebeuren maar niet keer op keer dat is onacceptabel en AEG onwaardig.

AEG
    Goedemiddag,

Ik kan me voorstellen dat het al met al een vervelende situatie is. Helaas is het niet mogelijk dezelfde magnetron te leveren in verband met de leeftijd van het apparaat. Wij hebben inderdaad een omruilvoorstel gedaan, daar bent u (nog) niet mee akkoord gegaan. U geeft aan dat u ook een oven zou willen uit dezelfde lijn maar gezien uw huidige oven in orde is kunnen wij deze niet omruilen. Mocht u alsnog akkoord willen gaan met het voorstel dan horen wij dat graag.

Anjuli
    AEG Webcare
    Goedemiddag,

Bedankt voor je snelle reactie helaas krijg ik weer dit standaard antwoord, ik begrijp heel goed dat een lijn veranderd en dit is ook het probleem niet. Mijn probleem is dat AEG domweg 3x een magnetron buis vervangt zonder onderzoek en dat er geen goede root cause analysis word gedaan , Ook is de service slecht want eerst word er gezegd dat er niks vervangen word omdat de magnetron buis weer vervangen is en daarna is het na lang zeuren ineens ja je krijgt een nieuwe wegens roestvorming.
    Vanwege deze gang van zaken Zou ik het op prijs stellen als AEG mij tegemoet komt met de oven, zo ga je niet met klanten om.
    Verder vind ik het belachelijk dat ik 25 euro moet betalen voor het omruilen aangezien ik er totaal niks aan kan doen dat AEG in gebreke blijft.

AEG
    Goedemorgen,

Ik begrijp dat het vervelend is dat u meerdere keren problemen heeft gehad met de magnetron. Echter, in onze garantie- en reparatievoorwaarden staat vermeld dat wij na driemaal dezelfde reparatie te hebben uitgevoerd een nieuw apparaat aanbieden. Hier kunt u er meer informatie over vinden: https://www.aeg.nl/support/warranty-information/. Ondanks het ongemak kunnen wij u helaas niet tegemoet met ook een nieuwe oven uit dezelfde lijn, het spijt me u niet anders te kunnen berichten.

Anjuli
    AEG Webcare

rvalk
Uiteindelijke oplossing Vervanging van defecte magnetron waarvoor je zelf 25 euro moet betalen en voor het rest kan je van AEG het apenzuur krijgen. Totale Zelfreflectie ontbreek er word puur op letterjes gewezen en empatisch vermogen onbreekt, ook word je klacht selectief gelezen en deels behandeld,voor mij nooit meer AEG.