Klacht AEG: Opgelicht door AEG Elektrolux

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 652931
Gebruiker
E. Heirbaut
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Mijn alweer tweede AEG ComfortLift vaatwasser, in drie jaar tijd, ging stuk. Het apparaat gaf een i30 fout : lekkage. Na ruim anderhalve week te wachten tot er een monteur tijd had, was de machine snel hersteld door de moertjes van het liftmechanisme van de mand aan te draaien en te borgen. Volgens de monteur is dit een veel voorkomende fout bij dit soort, zeer dure, vaatwasser.
Toch wou AEG Electrolux in eerste instantie de volle prijs van €219 rekenen voor reparatie buiten de garantie, plus €15 kosten voor de factuur!!!

Na lang wachten, mailen en bellen heb ik dit bedrag uiteindelijk kunnen verlagen naar €149 wat nog steeds erg duur is voor het verhelpen van een bekende fabricagefout.

Dus, AEG / Electrolux hoef ik nooit meer. Als je zo je klanten moet oplichten kan je als bedrijf maar beter failliet gaan.

Gewenste oplossing

De reeds betaalde factuur van €149 moet volledig terugbetaald worden.
Geboden oplossing
Ik vertaal de reactie even Goedendag, Wat vervelend dat u er achter bent gekomen dat wij ondeugedelijke producten verkopen. We hanteren een vast bedrag om onze klanten op te lichten, dat op dat moment 219,- was, inclusief voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen. Op deze manier kunnen wij onze klanten meer geld afhandig maken. We hebben de oplichting al verlaagd naar 149,-. We kunnen u niet verder tegemoetkomen, het spijt ons u niet anders te kunnen berichten omdat we anders niet voldoen aan ons fraude quotum. Met vriendelijke groet, Lois - AEG Webcare Zou iemand hier tevreden mee zijn ??????
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    E. Heirbaut
    Datum
    AEG heeft nog steeds niet gereageerd. Ze zijn heel snel om geld te graaien maar verantwoordelijkheid nemen???
  2. Auteur
    E. Heirbaut
    Datum
    Uiteraard nog géén reactie. Typisch gedrag voor oplichters? Geld stelen en dan niks meer laten horen?
  3. Auteur
    AEG
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedendag,

    Wat vervelend dat er een defect is ontstaan, we begrijpen dat dat nooit prettig is. Dit kan echter willekeurig optreden en buiten garantie zijn er kosten verbonden aan een reparatie. We hanteren een vast tarief, dat op dat moment 219,- was, inclusief voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen. Op deze manier weet u altijd waar u aan toe bent. Ook bieden we een jaar garantie op de uitgevoerde reparatie.

    Ik begrijp uit uw bericht dat het tarief uit coulance eerder al is verlaagd naar 149,-. We kunnen u niet verder tegemoetkomen, het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

    Met vriendelijke groet,
    Lois - AEG Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over AEG?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen