Klacht AEG: printplaat combi-magnetron voor tweede keer defect

C.Heins

Via Heerkes uit Heino hebben wij in juli 2006 van het merk AEG aangeschaft de Micromat-combi, type KB9810E-M 944 270 618.
Tijdens het openen van de deur van de magnetron is de printplaat al 2 keer doorgebrand. Kosten eerste keer 274 Euro.

Wat betreft de eerste storing:
Indien het openen van de deur tijdens gebruik schade zou kunnen veroorzaken ben ik van mening, dat dit in de handleiding had moeten staan. Hierover is niets terug te vinden.

Wat betreft de tweede storing:
Na de eerste reparatie (het vervangen van de printplaat) mag ik toch aannemen, dat het openen van de deur geen storingen meer zou mogen opleveren. Het euvel had ondervangen moeten zijn.

Een goedwerkende printplaat, die NIET meer door kan branden.

AEG
    De reparaties zijn niet uitgevoerd door onze servicedienst. Om het apparaat te kunnen beoordelen en eventueel te repareren, zal er een bezoek moeten worden ingepland. Onze servicedienst is te bereiken op 0172-468 300.
    C.Heins
    L.S,
    De oorzaak van de eerste en de tweede storing is ons bekend, nl. het doorbranden van de printplaat. Om onnodige kosten te voorkomen wil ik de printplaat er door een erkende monteur (uit Zwolle) uit laten halen en naar AEG opsturen voor reparatie of vervanging. Ik mag aannemen, dat de printplaat zelf nog onder de garantie valt. Hierna kan dezelfde monteur hem weer terugplaatsen. Graag ontvang ik van U de adresgegevens waar de printplaat naar toe gestuurd moet worden.
    M.vr.gr.
    C.Heins.
    AEG
    Om het apparaat te kunnen beoordelen, is het nodig dat het apparaat volledig is. Uw voorstel is daarom niet mogelijk.

Ook een klacht indienen over AEG?