Klacht AEG: Stofzuiger varieert zelf met zuigkracht

J. Purmer

We hebben voor de tweede keer hetzelfde model AEG stofzuiger (AJM 6820). De eerste maakte een piepend geluid bij de filter. Daarom een tweede besteld (nu half jaar oud). Maar ook bij deze tweede is er wat aan de hand. Als je de stofzuiger aanzet (maakt niet uit welke stand), dan gaat de stofzuiger zelf variëren met zuigkracht (soms heel zacht en dan weer fullpower). Het is compleet willekeurig en gebeurt erg frequent. Je kunt het dan wel oplossen door aan de knop te draaien. Maar dat is erg vervelend als je dat heel vaak moet doen.

Omdat mijn ervaring met deze AEG stofzuiger niet heel positief is, zou ik graag een vervangende stofzuiger willen hebben.

AEG
    Het spijt ons uit uw bericht te vernemen dat u problemen heeft met uw stofzuigers. Het is altijd vervelend als een huishoudelijk apparaat plotseling niet meer functioneert en gerepareerd moet worden. Op basis van uw storingsomschrijving kunnen wij op afstand echter geen diagnose stellen. Wij raden u aan onze "Eerste Hulp" te raadplegen op onze website http://www.mijnapparaten.nl/Service/ServiceAdvies/tabid/59/Default.aspx .
    Wij hebben daar speciaal voor al onze merken en apparaten een uitgebreid storingsoverzicht met bijbehorende oplossingen voor u samengesteld. De "Eerste Hulp" vindt u bij het item "Service en Advies" en vervolgens bij "Eerste hulp en Servicebezoek". Vaak vindt u daar al een oplossing voor uw probleem.Mocht ons advies niet afdoende zijn, dan adviseren wij u de stofzuiger mee te nemen naar uw leverancier (winkel). Mogelijk kunnen zij zien wat er aan de hand is. Tevens hebben zij de mogelijkheid om de stofzuiger ter beoordeling naar onze werkplaats op te sturen en wellicht kunnen zij een vervangende stofzuiger aanbieden.Ook kunt u rechtstreeks uw stofzuiger ter reparatie aanbieden bij onze professionele service dienst in Alphen aan den Rijn. U kunt het apparaat persoonlijk aanbieden, maar u kunt het ons ook per post toesturen. Binnen de fabrieksgarantie zijn kosten van het versturen naar Electrolux voor eigen rekening en zijn de kosten van reparatie en het retourzenden voor Electrolux. Buiten de fabrieksgarantie zijn alle kosten van verzending en reparatie voor uw eigen rekening. Wij verzoeken u bij de verzending een kopie van de aankoopnota, de klachtomschrijving en uw naam, adresgegevens en telefoonnummer mee te sturen.Adresgegevens: Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
    Afdeling Werkplaats
    Vennootsweg 1
    2404 CG Alphen aan den Rijn Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende toelichting te hebben gegeven op uw vraag.

Ook een klacht indienen over AEG?