Klacht AEG: STOOM EN VOCHT UIT EEN AUTOM.GEOPENDE VAATWASSER BESCHADIGEN ONZE KEUKEN

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 650415
Gebruiker
Keukenklacht
Datum
1 reactie

Details

Klacht

We hebben +/- 4 maanden geleden een nieuwe vaatwasser aangeschaft. Deze heeft een automatische deuropening aan het einde van het wasprogramma. Hierdoor komt er ‘s-nacht (dan wast de vaatwasser) veel vocht en stoom vrij in de keuken. Hierdoor is nu onze keuken beschadigt door opbollende folie aan deurtjes en frontjes. Keukenfabrikant en keukenleverancier hebben al beoordeeld dat dit komt door de inwerking van vocht. Het automatisch openen kan wel worden uitgezet maar de monteur heeft 2 telefoontjes en een half uur nodig gehad voordat hij het had gevonden. Ik als leek(81jaar)had dit onmogelijk kunnen vinden en zelfs de gebruiksaanwijzing is hier niet duidelijk over. In ieder geval allemaal abracadabra voor mij.
Verder wordt er ook niet nadrukkelijk gewaarschuwd in de gebruiksaanwijzing dat er schade kan ontstaan aan een foliekeuken. Ik vind dat er door AEG zeer nalatig is gehandeld. Ik wil gaarne een claim voor schadevergoeding neerleggen bij AEG.

Gewenste oplossing

Ik wil het volgende voorstellen:
1/ Offerte opvragen voor nieuwe deurtjes en frontjes.
2/ Offerte opvragen voor deurtjes en frontjes opnieuw wrapped.

Beide offertes aanbieden aan AEG en gezamenlijk de keuze maken welke offerte wordt gekozen, zodat AEG opdracht kan geven om de keuken repareren en de factuur t.z.t betaald nadat de reparatie heeft plaatsgevonden.
Ook kan AEG besluiten om het bedrag ter grote van de offerte rechtstreeks aan mij uit te keren, zodat ik de reparateur kan betalen
Geboden oplossing
Wachten oordeel van AEG specialist af.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    AEG
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedendag,

    Wat vervelend te horen dat uw keuken beschadigd is geraakt. Ik zie in ons systeem dat er een kosteloze diagnose ingepland staat voor 13 maart as. Onze technicus zal ter plaatse de situatie beoordelen, vanuit die beoordeling zal er gekeken worden naar de juiste vervolgstappen.

    Met vriendelijke groet,
    Lois – AEG Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over AEG?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen