Klacht AEG: Ten onrechte ontvangen nota

Tjipke Postma

In augustus via internet een nieuwe AEG wasmachine gekocht. Na 1 wasbeurt maakte hij een jankend geluid. Met KlantenService van AEG gebeld voor advies. Na overleg van KS met de Technische Dienst werd geadviseerd om een monteur langs te laten komen. Monteur kwam, keek naar de machine en wist meteen wat er aan de hand was, nl. niks. Het geluid is een eigenschap van deze, van koolborstels voorzien machine. KS en TD hadden dit moeten weten en volgens monteur als advies moeten geven. Bezoek monteur was dus overbodig. Kreeg hier wel een nota voor van 89,94, welke ik weiger te betalen. Dit diverse keren bij AEG telefonisch en via mail gemeld. AEG weigert nota in te trekken. Ik sta op het standpunt niet te hoeven betalen voor een onjuist verstrekt advies van AEG.

Intrekking van de nota en het stopzetten van de incassoprocedure bij Intrum Justitia

AEG
    Goedemiddag,Het spijt ons te vernemen dat u niet tevreden bent met de door ons geleverde service.Uit onze gegevens is gebleken dat (zoals u zelf ook aangeeft) er tijdens het bezoek geen defect is geconstateerd aan uw apparaat.Zoals ook in onze voorwaarden vermeld heeft u (vanuit ons als fabrikant) 24 maanden fabrieksgarantie op het apparaat aan technisch defecten. Wanneer geen technisch defect wordt geconstateerd zullen er kosten in rekening worden gebracht voor een bezoek van onze technicus.Wij zien geen aanleiding om de nota te crediteren. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.Met vriendelijke groet,Els Webteam AEG