Opgelost door Aegon Nederland: Aegon dienstverlening eerst op de stand haasje en vervolgens verder als slak

Black Ben

Begin oktober 2018 het bericht dat het lijfrentekapitaal van mijn Aegon Fundpensioen eind januari 2019 vrijkomt. Dus een week later door mij Aegon Lijfrente Sparen aangevraagd. Nu is de einddatum van het Fundpensioen verstreken en in de ontvangen e-mail van eind oktober 2018 inzake het openen Aegon Lijfrente Sparen de mededeling dat de waarde op de juiste wijze wordt overgedragen. U ontvangt van ons een e-mail zodra de waarde op uw rekening is gestort. Inmiddels een week verstreken na de einddatum en nog geen enkel bericht ontvangen dat de waardeoverdracht is verwerkt. Wel ik vind persoonlijk dat Aegon eerst heel voortvarend is om mij te attenderen op de einddatum, maar het vervolgens in het verdere afhandelingsproces behoorlijk af laat weten in tijd qua informatie richting verzekeringnemer c.q. spaarder.

Wel het lijkt mij dat het overschrijven van een geldbedrag binnen de holding Aegon niet zo veel tijd in beslag behoeft te nemen. En als daar dan klaarblijkelijk toch een reden voor is de klant beter informeren waar hij of zij rekening mee dient te houden. Uiteindelijk zijn er ook afsluitkosten betaald en daar zal toch ook iets zoals dienstverlening tegenover moeten staan.

Aegon
    Beste meneer Van der Steen,

Ik heb uw bericht gelezen en gelijk met de betreffende afdeling geschakeld. Er was iets niet juist gegaan in het systeem. We zorgen ervoor dat de uitkering deze week nog op uw lijfrente spaarrekening staat. Sorry voor het ongemak. Kan ik ook nog iets anders voor u betekenen misschien?

Vriendelijke groet,
    Boukje
    Aegon Webcare

Black Ben
Inderdaad is mijn klacht naar alle tevredenheid opgelost.

Ook een klacht indienen over Aegon Nederland?