Opgelost door Aegon Nederland: Aegon handelt in belang van hersteller en niet van klant

iPhone 7

Ik heb mijn iPhone 7 laten vallen. Hierdoor heb ik zelf schade gemaakt: glasbreuken in het glasscherm van mijn telefoon. Ik heb een inboedelverzekering All Risk die ook val-en stootschade vergoed. Ik heb mijn schade gemeld bij Aegon en de instructies gekregen om deze op te sturen naar hun aangesloten hersteller: DynaFix.

Dynafix heeft aangegeven dat mijn telefoon economisch total loss is verklaard, omdat de toestelwaarde lager is dan de reparatiekosten. Ik ging hiermee akkoord en heb mijn telefoon teruggevraagd om dan maar zelf elders te herstellen. Bij ontvangst merkte ik een nieuw defect op: softwareschade. Mijn telefoon valt nu namelijk telkens na een aantal minuten uit. Dit was niet het geval voordat mijn telefoon bij DynaFix terechtkwam. Ik heb dit aangekaart bij DynaFix en zij konden niks voor mij betekenen, aangezien zij menen dat de softwareschade het resultaat is van de schermschade.

Ik heb de klacht voorgelegd bij Aegon en zij hebben twee weken de tijd genomen om met hetzelfde oordeel te komen: de softwareschade is geconstateerd door DynaFix en dit is afkomstig van de schermschade. Ik heb aangegeven het hier niet mee eens te zijn en heb ondersteunend bewijs verstuurd. Hierin is te vinden dat ik ten tijde van de schermbreuk, mijn toestel wel heb kunnen gebruiken. Zo heb ik er mee kunnen whatsappen, foto’s maken en heb ik er een dag voordat het toestel opgehaald werd door DynaFix een reservekopie van kunnen maken. Dit alles zou niet mogelijk zijn als mijn toestel softwareschade had waarbij het om de paar minuten uitvalt.

Een week na dit gestuurd te hebben ben ik opgebeld door Aegon. Volgens hen heeft DynaFix mijn telefoon niet aangeraakt en is volgens hen de softwareschade afkomstig van de schermbreuk. Ik mocht enkel het toestel tegen betaling inleveren bij DynaFix (de partij die naar mijn mening dus verantwoordelijk is voor de schade) om te onderzoeken. Ik heb de Aegon medewerker van de schade-afdeling gevraagd of ik mijn toestel dan tenminste bij een andere hersteller mocht inleveren maar dat was geen mogelijkheid. Ik heb sinds de ontvangst van mijn toestel bijna elke werkdag gebeld naar Aegon en er is uiteindelijk niet inhoudelijk gereageerd op de bewijsstukken en het feit dat DynaFix een schade heeft geconstateerd zonder het toestel te behandelen.

Ik zou graag een passende oplossing aangeboden krijgen, aangezien ik zeer ontevreden ben over de werkwijze en het eindresultaat.

Ik wil een werkend toestel in bezit hebben. Of dit nou mijn (elders) gerepareerde toestel is of een gedeeltelijke vergoeding van de gemaakte kosten voor een nieuw toestel maakt niet uit. Ik wil sowieso goed te woord worden gestaan over het verloop van dit schade-proces en de afhandeling hiervan.

Aegon Nederland
    Beste Dunja,

Uw klacht heb ik doorgezet naar de afdeling Schade. U krijgt binnen 10 werkdagen antwoord van deze afdeling.

Vriendelijke groet,
    Sarah
    Aegon Webcare
    iPhone 7
    Bedankt. Ik ben reeds gebeld door een medewerker en wacht momenteel nog op een mail waarin de afspraken van het telefonische gesprek worden bevestigd.
    Aegon Nederland
    Beste Dunja,

Fijn om te lezen dat u verder geholpen bent door mijn collega. Ik er vanuit dat het zo goed komt.

Rebekka
    Aegon Webcare

iPhone 7
Ellen van de Premiumclaims afdeling heeft mij geholpen met een passende oplossing.

Ook een klacht indienen over Aegon Nederland?